Potrivit Circular, două dintre cele patru puncte ale noului model de business propus sunt un design care încurajează durabilitatea fizică și emoțională și producția la cerere, prin care se poate rezolva problema unităților nevândute și reduce nevoia de a aplica discounturi.

Celelalte două componente sunt transparența lanțului de aprovizionare și trasabilitatea după cumpărare a produselor, pentru ca acestea să poată fi utilizate dincolo de primul cumpărător.

Printre proiectele din industria fashion care promovează sustenabilitatea și circularitatea se numără și Vintello, o platformă online românească pentru vânzarea și cumpărarea articolelor fashion.

Conform celui mai recent raport dat publicității de către ZWE, industria modei așa cum funcționează ea astăzi, încurajează supraconsumul, dezinformarea ecologică și exploatarea socială, pe lângă alte probleme pe care aceasta le are.

Theresa Morsen, Waste Policy Officer la ZWE, a declarat că „prin acest raport, ne propunem să stabilim niște obiective de bază astfel încât companiile să devină cu adevărat sustenabile, iar astfel să oprim supraproducția și consumul exagerat pentru a proteja limitele planetei.”