Potrivit Electrive, prototipul care poate fi testat pe drum face parte dintr-un proiect finanțat cu 16.9 milioane de euro de către Ministerul Federal German al Afacerilor Digitale și Transportului.

Proiectul va continua până în octombrie 2023 și se concentrează pe dezvoltarea unui sistem de propulsie electric cu un extender pe bază de hidrogen care poate fi implementat pe vehiculele comerciale cu o greutate brută de 41 de tone.

Datorită faptului că acest sistem de propulsie este modular, el poate fi implementat pe noi camioane sau poate fi folosit ca un kit de conversie pentru cele diesel.

Deși inginerii care au dezvoltat acest prototip nu au dezvăluit detalii tehnice despre acesta, ei susțin că următoarea fază a proiectului consistă în instalarea extenderului pe bază de hidrogen, care ar trebui să-i permită camionului să parcurgă peste 1.000 de kilometri.

Managerul de proiect Fabian Schmitt a declarat că „urmărim o abordare holistică care să permită o planificare foarte ușoară a rutelor de transport, inclusiv opririle și pauzele.”

„Alimentarea rapidă permite operațiunilor logistice să funcționeze într-un mod optim”, a adăugat Schmitt, evidențiind faptul că noul camion poate fi alimentat rapid cu hidrogen.

Filiala oficialilor de la RWTH, Moion GmbH, se va ocupa de comercializarea la scară largă a sistemului de propulsie care va fi implementat pe camioanele diesel existente.

Directorul PEM (Production Engineering of E-Mobility Components), Achim Kampker, a declarat că „pentru a răspunde cererii crescute de energie pe care o au camioanele și pentru a oferi o soluție locală de transport pe distanțe lungi fără emisii, trebuie să exploatăm avantajele oferite de pilele de combustie. Acest lucru cere, pe lângă dezvoltarea de noi vehicule nepoluante, modernizarea celor care deja sunt în circulație.”

Electrificarea sectorului de transport de marfă înregistrează un interes crescut din partea companiilor precum Tesla, care a anunțat recent că primul său camion electric, numit Semi, va fi livrat începând cu 1 decembrie către PepsiCo.

Și Amazon va testa în Germania camionul electric Mercedes-Benz eActros ca o alternativă pentru distanțe lungi la camioanele diesel.

Un alt producător important de camioane care a accelerat atât producția de camioane, cât și pe cea de baterii, este Volvo, care a început să fabrice în Suedia modelele electrice ale lui FH, FM și FMX.

Compania plănuiește ca, începând cu anul viitor, să producă aceste modele și la fabrica din Ghent, Belgia, unde asamblează deja bateriile pentru ele.