Prin intermediul acestei funcționalități, companiile vor putea accesa o soluție adaptabilă și scalabilă pentru a lua în considerare emisiile de carbon în deciziile și campaniile lor publicitare.

Totodată, din punct de vedere operațional, acestea vor putea utiliza o singură platformă pentru a măsura amprenta de carbon, pentru a transfera bugetul către medii sustenabile și pentru a reduce emisiile.

Tehnologia este implementată în parteneriat cu Scope3, compania care a dezvoltat o metodă inovatoare de evaluare a emisiilor de gaze cu efect de seră asociate cu activitățile indirecte ale unei organizații.

În contextul publicității, utilizarea Scope 3 se referă la măsurarea și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră asociate cu practicile de publicitate și marketing, inclusiv producția de materiale publicitare, campanii publicitare, distribuția și impactul produselor publicitare asupra consumatorilor.

Primul test de măsurare a amprentei de carbon prin intermediul platformei Adform a fost făcut de brandul Audi în Cehia, în luna aprilie a acestui an, ca parte a unei campanii digitale ce a avut ca scop lansarea gamei de vehicule complet electrice Audi e-tron pe piața cehă.

Utilizarea serviciului de monitorizare a amprentei de carbon digitale Adform a condus la o scădere cu 52% a emisiilor de carbon a campaniei de publicitate digitală Audi față de media pieței. În plus, reducerea emisiilor de carbon a fost realizată în tandem cu menținerea și îmbunătățirea performanței campaniei, ceea ce a dus la o creștere de 65% a CTR față de datele istorice de performanță ale Audi în campaniile anterioare.

Prin excluderea dinamică a 30% din mediile cu cele mai mari emisii de pe piață, Adform a optimizat amprenta de carbon a campaniei de publicitate digitală Audi, reducând emisiile la 131 gCO2PM (grame de emisii de carbon la mia de impresii), față de media pieței de 276 gCO2PM.

”În ultimii ani, sustenabilitatea a devenit din ce în ce mai relevantă în diverse domenii, inclusiv în publicitatea online. Totuși, având în vedere că publicitatea online generează între 2% și 4% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră, este important ca o campanie de succes să aibă și un impact redus asupra mediului înconjurător și să își reducă amprenta de carbon. Abordarea inovatoare Adform prin utilizarea Scope3 demonstrează că putem adopta obiceiuri publicitare mai durabile, menținând în același timp nivelurile de performanță ale brandurilor”, spune Adrian Biciu, Commercial Director SEE.

Funcția de reducere a emisiilor de carbon are la bază două criterii importante și anume distribuția media și selecția de anunțuri, care reprezintă 70% din evaluarea totală a publicității digitale.

”Pe măsură ce toate mediile devin digitale și publicitatea digitală este din ce în ce mai programatică, este esențial să nu perpetuăm problemele legate de sustenabilitate. Este important să luăm în considerare modurile prin care putem reduce pierderile financiare, să eficientizăm procesele de achiziționare a reclamelor și să minimizăm impactul asupra mediului, astfel încât să asigurăm o industrie publicitară sustenabilă și transparentă. Adform oferă soluții de marketing bazate pe first-party data și soluții de identificare ce respectă confidențialitatea, însoțite de măsurarea și optimizarea emisiilor de carbon, ceea ce reprezintă o oportunitate excelentă pentru brandurile care doresc să acționeze responsabil și sustenabil.”, a completat Adrian Biciu.

Obiectivele companiei Adform se îndreaptă către dezvoltarea și implementarea unui model amplu de ESG. Recent, Adform s-a alaturat și rețelei Ad Net Zero, o asociație profesională ce urmărește să promoveze practici durabile în cadrul industriei de publicitate și marketing și să încurajeze reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră asociate campaniilor publicitare.