Printre principalele caracteristici se numǎrǎ sistemul de Operare Mercedes-Benz (MB.OS, tehnologie EQ - modelele 100% electrice CLA oferă o autonomie impresionantă de până la 792 km (WLTP) și un consum redus de energie, susținând mobilitatea sustenabilă, iar sistemul electric de 800 volți permite încărcarea super-rapidǎ, siguranță avansată.

Noul CLA este primul autovehicul care funcționează complet cu sistemul dezvoltat intern Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), făcându-l cel mai inteligent Mercedes-Benz creat vreodată. Noul sistem îmbunătățit cu inteligență artificială face posibilă echiparea fiecărui CLA cu un supercomputer conectat la Mercedes-Benz Intelligent Cloud.

Acest lucru permite actualizări regulate prin intermediul tehnologiei over-the-air pentru cele mai importante funcții ale vehiculului, inclusiv sistemele de asistență la condus, în premieră. Astfel, CLA va rămâne actualizat și atractiv pentru mulți ani de acum înainte.

Descoperiți toate feature-urile noului Mercedes-Benz CLA în acest link. Noi am selectat pentru voi câteva elemente importante de sustenabilitate cu care vine la pachet acest nou model.

Arhitectura electrică de 800 de volți pentru încărcare rapidă

Sistemul de 800 de volți poate reduce semnificativ timpul de încărcare, în combinație cu noua generație de baterii. CLA 250+ cu tehnologie EQ poate fi încărcat pentru o autonomie de până la 325 de kilometri în doar zece minute. Încărcarea rapidă DC cu până la 320 kW este posibilă pentru CLA 250+ și CLA 350 4MATIC.

Modelele noi 100% electrice CLA 250+ și CLA 350 4MATIC sunt echipate cu varianta de top a bateriilor din litiu-ion, având un conținut de energie utilizabil de 85 kWh. Celulele au anode care combină oxidul de siliciu cu grafitul.

Comparativ cu bateria anterioară, cu anode de grafit convențional, densitatea energetică gravimetrică a crescut cu până la 20%. Densitatea energetică volumetrică a chimiei celulelor este de 680 Wh/l. Conținutul de cobalt a fost și el redus suplimentar.

Noua generație de baterii reduce amprenta de carbon cu aproximativ 30% pe celulă față de predecesorul său, datorită măsurilor de reducere a carbonului , producției de celule neutre și utilizării energiei electrice din surse regenerabile în producția anodei, catodei și carcasei celulelor.

Consumul remarcabil de scăzut și autonomia mare

Amprenta de carbon a noului CLA 100% electric este redusă cu 40% pe întregul lanț valoric comparativ cu predecesorul său neelectrificat. Cu un consum remarcabil de scăzut și o autonomie impresionantă în acest segment, CLA duce mobilitatea electrică în viața de zi cu zi la un nou nivel.

Primele modele care ajung pe piețele din Europa sunt CLA 250+ cu tehnologie EQ (consumul de energie combinat: 14.0-12.2 kWh/100 km | emisii combinate de CO₂: 0 g/km | clasa CO₂: A) și CLA 350 4MATIC cu tehnologie EQ (consumul de energie combinat: 14.8-12.5 kWh/100 km | emisii combinate de CO₂: 0 g/km | clasa CO₂: A).

Cu o autonomie de până la 792 de kilometri conform WLTP, CLA 250+ cu tehnologie EQ și 200 kW oferă o rază extinsă în clasa sa. CLA 350 4MATIC cu tehnologie EQ și 260 kW este poziționat ca versiune performantă în topul gamei de modele.

Pompă de căldură cu surse multiple ca echipare standard

CLA electric este primul vehicul Mercedes-Benz echipat cu o pompă de căldură aer-aer. Aceasta nu mai face ocolul printr-un circuit de apă și, fiind un model multi-sursă, poate utiliza trei surse de energie în paralel: căldura reziduală provenită de la trenul de rulare electric, bateria și aerul ambiant.

Prin utilizarea acestei „călduri gratuite”, pompa de căldură aer-aer contribuie la eficiența ridicată a CLA. Aceasta necesită doar aproximativ o treime din energia electrică pe care ar solicita-o un încălzitor auxiliar comparabil pentru aceeași putere.

Sistem de avertizare timpurie a bateriei

Pe lângă protejarea ocupanților unui vehicul electric, precum și a altor utilizatori ai drumului, Mercedes-Benz pune un accent special pe protecția sistemului de stocare a energiei.

Un vehicul complet electric are, pe lângă sistemul familiar de 12 volți, un sistem de înaltă tensiune care include bateria de înaltă tensiune și consumatorii conectați, cum ar fi motoarele electrice pentru propulsie și componentele precum aerul condiționat.

Dincolo de cerințele legale, atât vehiculul în ansamblu, cât și bateria de înaltă tensiune, liniile de înaltă tensiune (HV) și alte componente HV trebuie să îndeplinească standardele stricte Mercedes-Benz.

În noul CLA, carcasa bateriei este integrată în conceptul de impact ca parte a structurii vehiculului. În plus, pentru noua generație de baterii de înaltă tensiune, Mercedes-Benz a luat măsuri cuprinzătoare împotriva reacțiilor termice potențiale.

Acestea includ spațierea adecvată între celulele bateriei de înaltă tensiune, precum și adaptări ale structurii celulelor și modulelor de celule. Sistemul de avertizare timpurie îmbunătățit nu doar alertează ocupanții, ci declanșează și măsuri suplimentare de protecție în cadrul vehiculului.

Acestea includ închiderea automată a geamurilor laterale și a clapetelor de ventilație. Un nou senzor, poziționat central în bateria de înaltă tensiune, monitorizează starea acesteia chiar și atunci când vehiculul este parcat.

În CLA, la fel ca și în alte modele, Mercedes-Benz a implementat conceptul său de protecție multi-etapă cu opt elemente de siguranță de înaltă tensiune. Acest lucru asigură că nu există pericol din partea componentelor electrice pentru ocupanți, primii respondenți și serviciile de urgență după un accident. Acest concept de protecție și-a dovedit deja eficiența în alte modele complet electrice de la Mercedes-Benz, confirmat de descoperirile din Cercetarea Accidentelor Mercedes-Benz. În cazul unui accident sever, sistemul de înaltă tensiune este oprit automat, făcând distincție între oprirea reversibilă și ireversibilă.

Oprirea reversibilă are loc în accidente minore. Dacă șoferul încearcă să repornească mașina după oprirea automată, o măsurare de izolare se efectuează automat în fundal. O repornire este posibilă doar dacă sistemul este fără erori, asigurând că vehiculele încă funcționale rămân operaționale. În accidente severe, unde vehiculul nu mai este de obicei funcțional, sistemul de înaltă tensiune este oprit ireversibil. Ireversibil înseamnă că doar un atelier specializat poate reactiva vehiculul.

Un hibrid modern cu trei nivele de putere va urma spre finalul anului

Modelele 100% electrice joacă un rol cheie în implementarea strategiei de sustenabilitate a Mercedes-Benz. Totuși, dorințele și nevoile de mobilitate ale clienților din diferite regiuni ale lumii determină ritmul acestei transformări.

Spre finalul anului, noul CLA va fi disponibil și ca hibrid cu tehnologie de 48 de volți și un motor electric integrat în transmisie. Arhitectura modulară a gamei de modele CLA permite Mercedes-Benz o flexibilitate maximă în conceptul de conducere și producție.

Motorul termic de ultimă generație al modelului CLA hibrid va fi disponibil inițial în trei nivele de putere. Clienții vor putea alege între tracțiune pe roțile din față și tracțiune integrală 4MATIC.

Modelele CLA hibrid pot circula 100% electric și recuperează energie

Motorul electric, invertorul și transmisia formează o unitate integrată. Motorul electric oferă suport inteligent pe întreaga gamă de viteze. La viteze urbane și atunci când sunt necesari mai puțin de 20 kW, modelele hibride pot circula doar pe energie electrică.

Așa-numita „croazieră electrică” este posibilă la viteze de până la aproximativ 100 km/h. Un element distinctiv al motorului termic este capacitatea sa de a recupera energie în toate cele opt trepte de viteză, recuperând până la 25 kW de energie.

Scaune realizate din materiale reciclate cu design luxos

În noul CLA sunt disponibile două tipuri de scaune: Scaunul de confort standard este generos ca dimensiuni și are un design primitor. În zona umerilor, prezintă așa-numitul design cu straturi, familiar din clasele superioare de vehicule.

Scaunul sport urmează și el acest design, unde straturile conectează suprafața scaunului și suporturile laterale într-o unitate unică. Stratificarea se subțiază spre spătar și adoptă designul subțire al tetierii, care are un aspect integrat. De asemenea, pare că plutește și este reglabil pe înălțime.

Ambele scaune încorporează materiale secundare în întreaga lor construcție – de la husa scaunului și spuma scaunului, până la substructura și componentele metalice. Mercedes-Benz oferă cinci opțiuni de tapițerie pentru scaunul de confort, inclusiv piele sintetică neagră, cu material de suport realizat din sticle PET reciclate. Aceste sticle sunt regranulate, transformate în fire și, în final, procesate în țesături.

Este disponibilă și pielea produsă și procesată sustenabil. Fiecare etapă a producției sale este atent analizată – de la creșterea bovinelor până la procesul de garvare. Pielea este fără crom, tăbăcită cu agenți minerali, sintetici sau vegetali, precum coji de boabe de cafea, castane sau extracte din alte materii prime regenerabile.

Fleece-ul din microfibră MICROCUT este realizat din material reciclat 100%. Mai întâi, sticlele PET sunt procesate în fire regranulate. Folosind un proces sofisticat de microfibră, acestea sunt utilizate pentru a crea un fleece de înaltă calitate și durabil, care are aspectul și senzația de velur. Acest material este utilizat în tapițeria selectată AMG Line, atât pe scaune, cât și pe panourile centrale și cotiera ușilor.

În plus, acoperirea de pe podea este realizată din material secundar. Firul Econyl este produs din 100% material reciclat.