Potrivit celor mai recente date oferite de APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile și citate de wall-street.ro, cel mai căutat model în preferițele românilor în ceea ce privește achiziția de mașini electrice a fost Dacia Spring, care ajunge la un preț final, cu tot cu bonusurile din Programul Rabla, la 8.500 de euro.

Pe locul doi s-a aflat constructorul american Tesla, iar pe locul trei a fost Hyundai.

În primele trei luni din anul 2022, primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Dacia Spring, cu 952 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 154 unități, cu o creștere de 18 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 146 unități, în creștere cu 595,2%, Volkswagen e-UP! cu 79 unități, în scădere cu -1,3% și Volkswagen ID3, 76 unități, +145,2%.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 100 unități, +376,2%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 78 unități, +290,0%, Hyundai Tucson și

Mercedes Benz GLC cu 65 unități fiecare și Renault Captur cu 52 unități, în creștere cu 10,6%.

Autoturismele hibride au pe primul loc din top 3 Toyota C- HR cu 456 unități, în scădere cu 1,7% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 431 unități și 8,1% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 303 unități, în creștere cu 13,9%.

Conform datelor APIA, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug- in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după trei luni din 2022, o cotă de piață de 19,1%, care depăşeşte cu 1.066 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, în anul 2022, achizițiile de mașini prietenoase cu mediul înconjurător s-au dublat (+119,5%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+409,2%) şi a celor plug-in hybrid (+166,9%).