ESG Today scrie că CarbonCapture și Heirloom sunt cele două companii care se vor ocupa de captarea CO2-ului pentru reprezentanți ai industriilor cum ar fi H&M sau Alphabet.

Experții Grupului Interguvernamental privind Schimbările Climatice (IPCC) susțin că trebuie să captăm miliarde de tone de emisii de carbon din atmosferă în următoarele decenii pentru a ne atinge obiectivele climatice pe termen lung.

Hannah Bebbington, expertă în strategii la Frontier, a declarat că „pentru a putea capta cât mai mult carbon cu putință, trebuie să găsim soluții pentru a reduce rapid costurile. Heirloom și CarbonCapture au două abordări creative și diferite pentru a face acest lucru.”

Acordurile individuale pentru captarea carbonului sunt după cum urmează: 20 de milioane de dolari pentru CarbonCapture pentru îndepărtarea a 45.000 de tone de emisii CO2, respectiv 36.6 milioane de dolari pentru Heirlom, care vor capta 26.900 de tone de emisii poluante.

CEO-ul CarbonCapture, Adrian Corless, adaugă: „acorduri mari cum este acesta sunt critice pentru noi, pentru că ele demonstrează viabilitatea comercială și deblochează o cale către scalare.”

Strategia Heirloom pentru captarea dioxidului de carbon se bazează pe accelerarea proceselor naturale pentru a realiza acest lucru, mai exact prin mineralizarea carbonului.

CEO-ul și cofondatorul Heirloom, Shashank Samala, a declarat că „prin utilizarea proprietăților naturale a unei minerale care se găsește în abundență pe Pământ, anume calcarul, Heirloom a trecut repede de la teste în laborator la proiecte comerciale și a înjumătățit costurile de captare în doar doi ani. Astfel de acorduri ne permit să ne mișcăm și mai repede și să trecem la pasul următor, care este captarea în masă a emisiilor la prețuri accesibile.”