Doi ani de la idee la producție de cosmetice Laura Baldini

Alături de echipa sa, Laura Baldini a început dezvoltarea segmentului de cosmetice organice în 2021, la un an de la începerea pandemiei. Și-a dorit să adauge în portofoliul companiei produse complementare, din punct de vedere al sezonalității, cu dresurile de damă.

Au fost necesari doi ani pentru ca linia de cosmetice Laura Baldini să iasă pe piață, timp în care compania a dezvoltat sortimentul de produse și a obținut certificările necesare.

”Suntem fericiți că suntem singurul brand din România cu majoritatea produselor 100% naturale. Suntem, de asemenea, singurul brand care are toate certificările posibile, adică: Organic, Vegan, Reef Safe, Cruelty Free. Toate produsele sunt testate dermatologic”, ne povestește Laura Baldini.

Acum produsele sunt listate în mai multe rețele de retail și au început să câștige clienți fideli. Însă drumul până la acest moment nu a fost chiar ușor.

”Trebuie să recunosc că am crezut că va fi mai simplu”, ni se destăinuie Laura Baldini.

Cum faci transferul de încredere când aduci produse noi

”Am estimat că transferul de încredere se va face mai ușor, dat fiind că brandul Laura Baldini e foarte bine poziționat în piața dresurilor de damă și este recunoscut drept un brand de calitate. Însă intrarea pe categoria Beauty este dificilă, atât din cauza concurenței mari care există în această zonă, cât și a faptului că deocamdată în România cosmeticele organice sunt considerate o nișă pe care clienții se așteaptă să o găsească numai în magazinele de profil sau online”, completează ea.

Dacă în categoria dresurilor de damă Laura Baldini este lider de piață, poziție pe care o menține de peste 10, prezența în zona cosmeticelor organice este mai provocatoare. ”Mai avem încă multe de înțeles și de învățat. Ne place însă foarte mult ceea ce facem, iar feedback-ul clienților noștri ne confirmă că mergem în direcția corectă”, afirmă fondatoarea brandului.

În prezent în portofoliul de cosmetice organice Laura Baldini sunt peste 40 de produse care acoperă toate cele 3 tipologii: îngrijire ten, corp și păr. ”Vom diminua zona de săpunuri lichide și geluri de duș și vom introduce mai multe măști șervețel, produse pentru îngrijirea tenului și produse pentru îngrijirea părului”, spune ea, precizând faptul că, în offline, măștile șervețel sunt cele care fac volumele cele mai mari de vânzări, în timp ce în online, sunt populare șampoanele, cremele de față și măștile cremoase.

În ceea ce privește partea de producție, toate materiile prime provin din Europa și sunt certificate, iar producția este realizată în Turcia, în 2 unități diferite, specializate fiecare pe altă tipologie.

În plus, pe lângă materia primă, Laura Baldini folosește și ambalaje reciclabile pentru toate produsele din portofoliu, fie că sunt cosmetice sau dresuri.

Produsele cosmetice organice, 10% din business

După un an de la lansare, segmentul de produse cosmetice organice a ajuns la o pondere de circa 10% din business. Investiția inițială s-a ridicat la circa 400.000 de euro, folosită în principal pentru dezvoltarea produselor și pentru certificările complexe pe care ni le-am dorit.

”La această sumă se adaugă investițiile în marketing de după lansare (promovare, expozitoare, mostre de testare). În total, suntem în acest moment la peste 500.000 de euro”, menționează Laura Baldini referitor la investiția necesară pentru lansarea acestui segment și vorbește și despre planurile de extindere ale business-ului.

Produse noi în 2025, fabricate în Coreea de Sud

Așadar, în 2025 și-a propus să extindă sortimentul online și să se concentreze pe produsele pentru îngrijirea tenului și părului.

”Vom adăuga game complete pentru fiecare tip de ten care vor include produse specifice pentru curățare, creme de față, de ochi și seruri. De asemenea, vom extinde sortimentul de măști șervețel cu o gamă variată produsă în Coreea de Sud, țară aflată în avangardă pe această tipologie”, concluzionează Laura Baldini.