Potrivit Reuters, finanțarea a fost anunțată după ce Japonia a alocat 15.6 miliarde de dolari pentru a promova dezvoltarea surselor de energie mai verzi și mai curate pentru a ajuta țara să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.

Japonia este a cincea țară la nivel global în ce privește emisiile de carbon, iar acest efort financiar ar trebui să o ajute să-și îmbunătățească poziția ca stat mai sustenabil.

Unele dintre proiectele finanțate includ dezvoltarea de combustibili lichefiați, care sunt obținuți prin combinarea hidrogenului cu dioxidul de carbon extras din fabrici sau din atmosferă, în vreme ce alte proiecte se vor concentra pe dezvoltarea combustibililor sustenabili pentru aeronave (SAF) sau metan sintetic.

Aproape jumătate din bugetul disponibil va fi alocat unui proiect de dezvoltare a combustibilului sintetic ce aparține uneia dintre cele mai mari rafinării japoneze, Eneos.

Kazuaki Hayasaka, manager general la centrul de cercetare pentru combustibili și chimicale al Eneos a declarat că firma vrea să termine dezvoltarea acestui proiect până în 2030, iar până în 2040 speră să poată comercializa acest tip de combustibil.

Combustibilii sintetici sunt o alternativă prietenoasă cu mediul la combustibilii fosili pentru mașinile cu motoare cu ardere internă, însă pentru a dezvolta acest nou tip de combustibil astfel încât amprenta sa de carbon asupra mediului să fie neutră, este nevoie de o cantitate mare de energie regenerabilă.

„Cea mai mare provocare este să creștem eficiența procesului de obținere a acestui combustibil. Trebuie să incorporăm materie primă scumpă - hidrogen și CO2 - în combustibilii sintetici cu cât mai puține deșeuri rezultate”, a declarat Hayasaka.

Unele dintre proiectele susținute de NEDO includ dezvoltarea de SAF de către Idemitsu Kosan, două proiecte dedicate metanului sintetic ale Osaka Gas și dezvoltarea de GPL (gaz petrolier lichefiat) de către Tokyo Gas și Furukawa Electric.