ESG Today scrie că viitoarea fabrică de oțel din Suedia a H2 Green Steel ar putea fi una dintre cele mai mari din lume, iar aceasta ar urma să aibă și o unitate de producție a hidrogenului fără emisii cu o capacitate de un gigawatt.

Mercedes-Benz este un alt client al H2 Green Steel, care a atras și alte companii și continuă să primească oferte și de la alți clienți care vor un lanț de aprovizionare cu oțel cât mai sustenabil.

Henrik Henriksson, CEO-ul H2 Green Steel, a declarat că „acesta este un acord de referință pentru H2 Green Steel, nu doar pentru importanța lui financiară. Rolul ZF în ecosistemul auto este foarte important și compania reprezintă un partener de nădejde și pentru alte proiecte, cum ar fi extinderea către piața din America de Nord.”

Niciuna dintre companii nu a dezvăluit cantitatea de oțel ce va fi furnizată în perioada menționată, însă oficialii H2 susțin că aceasta reprezintă „o cotă importantă” din necesarul de oțel al ZF de 2.5 milioane de tone anual. În plus, experții susțin că aproximativ 2.3 milioane de tone de emisii de CO2 vor fi evitate prin utilizarea oțelului curat al companiei, iar livrările ar putea începe în 2026.

Obiectivele climatice ale ZF implică reducerea emisiilor din domeniile 1 și 2 cu 80%, respectiv cu 40% a celor din domeniul 3 înainte de următorul deceniu. De asemenea, oficialii companiei susțin că o țintă generală de emisii net zero este în plan pentru anul 2040.

Membrul consiliului de conducere ZF, Stephan von Schuckmann, a declarat că „H2 Green Steel este un bun exemplu pentru start-up-urile care lucrează împreună cu companii cu tradiție pentru a accelera schimbarea în diverse industrii. Pentru ZF, acesta este un acord strategic, pentru eforturile companiei de a-și reduce amprenta de carbon.