”Totodată, marja de profit a crescut cu 42% în 2022 datorită soluțiilor de eficientizare pe care le-am implementat cât și a procedurilor pe care le actualizăm permanent”, explică Daniela Dobre, CEO-ul Green Environment Support.

Este cunoscut faptul că textele de lege în domeniul mediului pot fi extrem de stufoase și de complicate și-i pot dezarma pe mulți manageri de companii, obișnuiți cu demersurile anevoioase în relația cu statul, cu atât mai mult pe oamenii de rând. Însă lipsa de înțelegere a legislației nu este acceptată drept scuză pentru a nu o respecta.

Iar aici, în ajutorul companiilor, intervine Green Environment Solutions, pentru care anul 2022 a fost unul aglomerat, pentru că a adus foarte multe schimbări legislative.

”Ceea ce a presupus un efort suplimentar din partea întregii echipe, pentru a explica pe înțelesul clienților noștri tot ceea ce s-a modificat”, explică Daniela Dobre.

”Ne-am lărgit astfel atât aria de expertiză cât și aria de servicii pe fondul acestor schimbări. Este clar că de la an la an, accentul este din ce în ce mai mare pe tot ceea ce înseamnă responsabilitățile de mediu pe care le au companiile cât și pe riscurilor la care se expun dacă nu se conformează. Ne așteptăm la un trend similar și pentru 2023”, adaugă CEO-ul Green Environment Support.

În opinia sa, pandemia a avut un impact pozitiv în ceea ce privește reducerea emisiilor de carbon, însă, în tot acest timp au crescut foarte mult cantitățile de plastic provenite de la echipamentele de protecție, respectiv măști și mănuși, cât și deșeurile medicale care au fost eliminate.

”Ne dorim ca relația cu partenerii să fie una cât mai strânsă, motiv pentru care în anul 2022, am solicitat feedbackul acestora pentru îmbunătățirea activității noastre. Totodată, vrem să le oferim îndrumare în implementarea schimbărilor legislative de anul acesta, în special în ceea ce privește Sistemul Garanție Returnare (SGR), despre care am atras atenția în repetate rânduri”, mai spune CEO-ul Green Environment Support. Mai precis, începând cu 30 noiembrie 2023, va intra în funcțiune SGR pentru ambalajele de băuturi nereutilizabile din plastic, metal sau sticlă, cu capacitatea cuprinsă între 0.1l si 3l. Ceea ce înseamnă că se va percepe o garanție de 0.5 lei, la vânzarea produsului, care va trebui restituită atunci când ambalajul gol este returnat. SGR este un instrument de mediu pus în funcțiune de către autorități și reprezentanții producătorilor și comercianților astfel încât să se eficientizeze fluxul de colectare și să crească rata de reciclare conform directivelor stabilite la nivel european. Iar garanția are rolul de a stimula consumatorul sa recicleze. Se vor sancționa cu amenzi de la 20.000 de leri și până la 40.000 de lei, în cazul nerespectării prevederilor art. 3 și art.5, din HG 1074/2021 care fac referire la înscrierea în sistemul SGR (Respectiv art.3 pentru producători și art5. Pentru comercianți)”, subliniază Daniela Dobre.

”Este foarte important ca toate companiile vizate să introducă în sistem toate datele solicitate cu o acuratețe cât mai mare. Reamintim faptul că datele culese în această etapă preliminară sunt esențiale pentru configurarea sistemului în raport cu nevoile reale de colectare a ambalajelor la nivel teritorial. Implementarea cu succes a unui astfel de sistem depinde de fiecare dintre noi, fie că suntem producători, importatori, comercianți, operatori în domeniul HoReCa sau simpli consumatori”, a declarat, de curând, Gemma Webb, CEO și președinte al Directoratului RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A .