Cum companii precum Ford, Volvo și de curând, Mercedes-Benz vor să facă trecerea către oțel verde pentru producția de mașini, jucătorii acestei industrii grele vor să își îmbunătățească metodele de procesare și fabricare ale materialului.

Cu o cotă de 7-9% din totalul de emisii al planetei, industria oțelului este una dintre cele mai dificile de trecut la o economie verde, motiv pentru care colaborarea și inovarea sunt esențiale, scrie ESG Today.

Alf Barrios, Chief Commercial Officer la Rio Tinto, a declarat că „Rio Tinto și China Baowu sunt unite pentru a accelera furnizarea de soluții cu conținut redus de carbon pentru întregul lanț valoric al oțelului. Acest memorandum de înțelegere își propune să rezolve unul dintre cele mai dificile aspecte legate de industrie - dezvoltarea unui proces cu emisii scăzute de carbon pentru procesarea minereurilor de calitatea medie și slabă, care reprezintă cea mai mare parte din producția de minereuri de oțel la nivel global.”

Ca urmare a celui mai recent parteneriat, cele două companii vor iniția o serie de proiecte pilot în Australia și China. De exemplu, Baowu va folosi cuptoare de topire pe bază de electricitate, în loc de combustibili fosili la una dintre unitățile sale de producție de China, pentru a procesa minereuri de calitate medie și slabă fără a folosi combustibili fosili.

În anul 2022, Rio Tinto și Baowu au colaborat pentru a construi un proiect de procesare a minereurilor de oțel de 2 miliarde de dolari în Pilbara, Australia de Vest.