Adina Tudor, Customer Sustainability Partnerships Manager, Coca-Cola HBC România, a declarat că „dacă am atins obiectivele pe care ni le-am propus, mergem mai departe cu planul stabilit, nu suntem în linie cu ce ne-am propus, ajustăm obiectivele în funcție și de factorii externi sau ce a generat neatingerea obiectivului.”

Cum apa reprezintă una dintre resursele de bază pe care Coca-Cola HBC le folosește în producție, este important pentru companie să monitorizeze consumul de apă.

Unul dintre indicii pentru o bună eficientizare a consumului de apă o reprezintă cantitatea utilizată pentru producția unui litru de băutură.

Utilizarea apei este monitorizată anual, susține Adina Tudor, astfel încât experții din cadrul companiei își pot da seama unde pot optimiza consumul acestei resurse în procesul de producție.

Totodată, reciclarea apei este un alt proces pe care Coca-Cola HBC îl integrează în activitate, astfel, acolo unde este posibil, apa este reciclată și tratată pentru a putea fi reintegrată în producția de băuturi.

Prin aceste optimizări ale consumului de apă, Coca-Cola HBC România a reușit să reducă consumul de apă între 2017 și 2021 cu 6% pentru un litru de băutură produsă.

O altă realizare importantă a companiei în România, conform Adinei Tudor, este aceea că producătorul de băuturi este singurul din țară care are toate centrele de producție certificate de către Alliance for Water Stewardship, certificări care atestă eficientizarea consumului de apă din cadrul companiei.

Strategii pentru un viitor mai sustenabil

În ce privește reducerea emisiilor ce provin din operațiunile companiei la noi în țară, producătorul de băuturi a reușit să le reducă la zero prin utilizarea exclusivă a surselor de energie nepoluante.

La începutul lunii noiembrie, Coca-Cola a dat publicității raportul de sustenabilitate pe anul 2021.

Adina Tudor a comunicat faptul că acest obiectiv, setat inițial pentru anul 2025, a fost atins în urmă cu doi ani.

În același timp, flota de aparate frigorifice pentru menținerea băuturilor carbogazoase la temperaturi scăzute pe care Coca-Cola HBC le pune la dispoziția clienților este îmbunătățită constant, astfel că în prezent, 42% dintre acestea sunt eficiente din punct de vedere energetic.

Până în 2030, Coca-Cola HBC România și-a propus ca pentru fiecare sticlă sau doză de băuturi vândute, să recicleze o cantitate identică de materiale, iar Adina Tudor susține că acest obiectiv este realizabil datorită planului bine pus la punct pe care compania îl are în spate.

Strategia pe care oficialii au stabilit-o în acest sens ține de trei elemente: design, colectare și parteneriate.

În ce privește design-ul, toate ambalajele utilizate de Coca-Cola HBC România sunt 100% reciclabile, iar parteneriatele pe care compania le are cu retaileri, autorități și publicul larg, printre alții, ajută la partea de colectare a materialelor necesare modelului de business propus.

„Nu ne putem aștepta, la oricare dintre consumatori, noi inclusiv, să adoptăm un alt stil de viață, un alt comportament dezirabil, dacă nu înțelegem rațiunea din spate, scopul și dacă nu ni se creează infrastructura de care avem nevoie”, a adăugat Adina Tudor.