În același timp, vânzările de vehicule full-hybrid au crescut cu 30%, plasând Renault pe locul doi pe piața europeană, în timp ce vânzările de vehicule electrice (PC + LCV) au crescut cu 9%.

Renault 5 E-Tech Electric, model votat recent Mașina anului 2025, a avut un start puternic în primele țări de comercializare. În Franța, este deja cea mai bine vândută electrică de oraș pe segmentul B în lunile noiembrie și decembrie.

Găsiți aici mai multe test drives pe care le-am realizat cu mărcile nou lansate din potofoliul electric și hibrid al Renault.

”Creșterea Renault în 2024 a fost determinată de oferta de produse și tehnologiile alese ca parte a Renaulution, care au fost implementate în mod constant de echipele mărcii în ultimii patru ani. Ofensiva noastră de produse, bazată pe cele mai bune tehnologii electrice și hibride, se dovedește a fi un succes, Renault 5 E-Tech electric recent câștigând Mașina anului. Marca a atins acum echilibrul potrivit, între clienții de retail și cei de business și între vehicule hibride și electrice. De asemenea, a dezvoltat un plan internațional robust pentru a-și urmări ambițiile în afara Europei. Acest lucru ne face agili și capabili să profităm de oportunități, protejând în același timp prețurile și valorile reziduale”, afirmă Fabrice Cambolive, CEO Renault brand.

Compania a lansat opt noi modele în 2024 (Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian și Grand Koleos) și un model restilizat (Captur).

Astfel, Renault a raportat o creștere globală a vânzărilor de 1,8%, pe o piață care s-a extins cu 1,4%, cu 1.577.351 de vehicule vândute, cu 28.000 mai mult decât în 2023.

În Europa, marca a crescut cu 3,3%, de două ori mai repede decât piața (1,7%), vânzând 1.009.000 de vehicule pentru o cotă de piață de 6,7%. Această expansiune a fost determinată, în special, de piețele cheie ale mărcii:

  • Marea Britanie (+21,4% în volumul vânzărilor pe o piață în creștere cu 2,8%),
  • Spania (+10,8% pe o piață în creștere cu 8%),
  • Italia (+6,7% pe o piață în scădere cu 0,3%),
  • Franța (+0,4% pe o piață în scădere cu 2,5%).

Creștere de 20% a vânzărilor de vehicule electrificate în Europa

Pentru a satisface nevoile tuturor clienților, Renault urmărește o strategie de electrificare pe două direcții, oferind cele mai bune tehnologii: hibrid și electric. Vânzările de vehicule electrificate (electrice + hibride) au crescut cu 20% în Europa în 2024.

  • Oferta full-hybrid a Renault acoperă acum întreaga sa gamă în Europa (de la Clio la Rafale, cu șapte modele full-hybrid, de la segmentul B la D).

Renault a înregistrat în 2024 o creștere cu 30% a vânzărilor de vehicule full-hybrid, acestea reprezentând 40% din vânzările de vehicule ICE ale mărcii. Renault este numărul 2 european pe piața full-hibrid.

Urmăriți aici un interviu video realizat cu Cecilia Tudor, Managing Director Renault România.

  • Vânzările de vehicule electrice Renault pe piața europeană (PC + LCV) au crescut în 2024 cu 9%. Marca își va completa oferta în 2025 cu lansarea comercială a modelului Renault 4 E-Tech electric.

Renault a făcut alegerea ambițioasă de a utiliza platforme electrice dedicate, AmpR Small (segmentul B) și AmpR Medium (segmentul C). Unice în Europa, acestea permit încorporarea unor soluții care aduc mai multă valoare pentru clienți prin vehicule mai ușoare, mai eficiente și mai moderne, oferind plăcere de a conduce, acces la ecosisteme electrice, conectivitate, spațiu interior generos.

  • Debut de succes pentru Renault 5 E-Tech electric

La un an după Scenic, Renault 5 E-Tech electric a fost votat „Mașina anului 2025” de un juriu format din 60 de jurnalişti din 23 de ţări europene. Acest premiu validează strategia Renault în ceea ce privește vehiculele electrice.

Lansat în octombrie în Franța, prima țară de comercializare, Renault 5 E-Tech electric a înregistrat deja aproape 10.000 de înmatriculări, iar în lunile noiembrie și decembrie s-a situat pe primul loc în clasamentul vânzărilor de vehicule electrice de segment B pe piața franceză.

Acest start bun a permis creșterea semnificativă a cotei Renault pe piața EV din Franța, de la 15,5% la sfârșitul lunii octombrie, la 23% cumulând lunile noiembrie și decembrie.

În primul trimestru al anului 2025, gama Renault 5 E-Tech electric se va îmbogăți odată cu introducerea în ofertă a unei versiuni cu bateria de 40 KWh și a uneia ce ava avea prețul de intrare 25.000 de euro. Totodată, modelul va fi lansat, progresiv, pe alte piețe europene (Marea Britanie, Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Ungaria, Polonia).

În România, Renault se menține liderul mărcilor importate

  • În România, în 2024, Renault a atins o cotă de piață de 9%, cu un total de 15,486 vehicule înmatriculate (PC & LCV), rezultat care menține Renault pe primul loc în topul mărcilor importate, performanță atinsă pentru cel de-al treilea an la rând.
  • În segmentul vehiculelor comerciale ușoare, Renault este cel mai bine clasat brand în 2024, cu un volum total de 5,142 de unități vândute și o cotă de piață ce depășește borna de 25%.
  • Renault este prima marcă importată preferată de companiile care și-au înnoit parcul auto cu vehicule de pasageri și comerciale ușoare ale mărcii franceze – 11,344 unități vândute, performanță superioară cu 10,5 procente celei din 2023.
  • Gama E-Tech, dedicată vehiculelor electrificate, se menține în evoluție stabilă în România, reprezentând 23% din vânzările de vehicule de pasageri ale mărcii Renault. În zona de vehicule electrificate Hybrid și Plug-In Hybrid, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 1.903 de unități, față de 1.753 în anul anterior.
  • Se menține ofensiva puternică a mărcii pe segmentul C (50% mix în vânzări PC) datorită succesului modelelor Austral, Arkana și Megane.

Și în 2025 Renault va avea noi lansări în Europa, începând cu Renault 4 E-Tech electric, precum și pe piețele internaționale, prin implementarea Renault International Game Plan.