”Ne dorim ca ENROUSH să fie locul în care femeile pot găsi orice produs de care au nevoie când vine vorba de sănătatea intimă sau îngrijire menstruală”. Apărut în 2020 pe 3 piețe din Europa și în 2021 pe piața din România, ENROUSH oferă produse de îngrijire menstruală 100% organice. Pe lângă producție și distribuție, echipa ENROUSH oferă un spațiu în care transparența și accesul la informație contribuie la sănătatea și bunăstarea femeilor.”

Antreprenoarea și-a dorit să creeze produse de igienă feminină 100% organice și naturale, dar și să deschidă dialogul despre o nișă în care astfel de produse trebuie să aibă un impact cât mai mic asupra sănătății și mediului.

Soluție sustenabilă pentru îngrijire menstruală

”Produsele organice pentru menstruație au intrat în viața mea destul de târziu – în urmă cu aproximativ 4 ani, când am descoperit cu stupoare că nu există transparență asupra ingredientelor folosite în foarte multe din produsele pentru îngrijire în timpul menstruației. Mai exact, acestea lipsesc cu desăvârșire de pe ambalaj.” Acesta a fost momentul în care Carmen a decis că vrea să creeze o soluție sustenabilă și sigură pentru toate femeile.

Din grijă pentru corpul femeilor și pentru planetă, Carmen a creat brandul ENROUSH, pentru care a muncit 2 ani în partea de dezvoltare. Acum, Enroush e producătorul direct al unui portofoliu de produse de îngrijire menstruală fără ingrediente chimice.

Alături de partenerii de fabricație, producția are loc în fabrici din Germania, Belgia și Franța, locuri în care echipa poate controla procesul de la A la Z în aceste facilități cu certificări ISO 9001 și BRC. Tot la capitolul certificări, ENROUSH are și certificarea GOTS (Standardul Global al Textilelor Organice), o garanție a purității ENROUSH, și a faptului că totul este realizat etic, fără înălbitori, pesticide, și că respectă în cele mai înalte norme de fabricare dar și de cultivare și recoltare a bumbacului organic.

Carmen a terminat Facultatea de Administrare a Afacerilor de la Universitatea din București, iar din preocuparea ei constantă pentru sănătate și mediu a ajuns să creeze Nuelyfe, compania “mamă” și originea a două branduri la care a început să lucreze acum 6 ani. Primul dintre ele este ALLKME, un brand de suplimente și vitamine naturale, care a fost de curând achiziționat de o companie din UK. Acum, doar ENROUSH a rămas proiectul căruia se dedică 100% atât ea, cât și echipa.

Deschidere la publicul din România

ENROUSH a fost lansat în 2020, inițial pe piețele din Germania, Austria și Elvetia. Și abia de anul trecut, după o întâlnire de strategie cu întreaga echipă, s-au decis să încerce și piața de acasă.

”Cred că nu am făcut-o mai devreme căci îmi era ușor teamă de faptul că publicul din România nu va răspunde la fel de bine ca în țările vestice. Dar am fost impresionați să descoperim cu câtă deschidere și entuziasm am fost și suntem primiți în România.”

Primirea pe piața locală a venit și cu o nouă direcție de business, una în care ENROUSH și-a listat produsele și în magazine fizice, în rețeaua DM, la cererea publicului. Până atunci, brandul vindea online, pe canalele proprii, iar parte din strategia lor era oferirea unui abonament lunar, pe care clientele îl puteau personaliza și aveau și reduceri pentru comenzile recurente, o premieră pe piața din România.

”După doar câteva luni de la lansarea în România, am primit o cerere uriașă cliente de a putea achiziționa produsele ENROUSH și din magazinele fizice. Așa a început colaborarea cu DM. Iar ca strategie de viitor, deoarece vedem rezultate foarte bune din vânzările offline, lucram intens să ne lărgim aria de distribuție, și să fim prezenți în cât mai multe locații”, ne spune antreprenoarea.

Pe lângă multiplicarea canalelor de vânzare, ENROUSH are în plan și lărgirea portofoliului cu tot mai multe produse din această categorie: ”Am lansat de curând și un gel intim formulat împreună cu medicii ginecologi cu 95% ingrediente naturale, care a fost un real succes, epuizându-se stocul în numai 10 zile de la lansare”, ne spune Carmen.

În această linie de business, provocarea cea mare rămâne educația, de aceea echipa ENROUSH și-a însușit misiunea de a convinge publicul că e nevoie de o îngrijire intimă sănătoasă și vrea să aibă o schimbare reală în acest sector.

”O femeie folosește până la 12.000 produse menstruale într-o viață. Dacă nu folosim produsele potrivite, acest lucru se poate traduce prin 10 ani de expunere continuă la ingrediente nocive. În plus, cea mai populară metodă de protecție în timpul menstruației este absorbantul – realizat 90% din plastic, care are nevoie de până la 500 de ani pentru a se descompune.”

Grija pentru sănătate este pilonul de business ENROUSH, la care se adaugă grija pentru mediu, iar fondatoarea brandului e de părere că: ”sustenabilitatea trebuie să fie la baza oricărui business actual. Avem o responsabilitate față de mediu dar mai ales față de generațiile viitoare. Iar asta o înțelege pe deplin și publicul larg care alege, din ce în ce mai des acele branduri care îi respectă valorile și principiile. Studiile și cercetările în domeniu sunt în continuă evoluție așa că sfatul meu este simplu: rămâneți cât mai conectați la sursele sigure de informație care să prezinte obiectiv noile direcții. Alegeți cei mai buni parteneri care nu fac rabat de la calitate mai ales în ceea ce privește ingredientele folosite. Există un singur secret: nu oferiți clienților nimic din ceea ce voi nu ați folosi.”