Reuters scrie că, potrivit oficialilor Better Cotton, clienții corporativi, precum Walmart și Mark & Spencer, vor putea urmări originea și modul de producție al bumbacului folosit pentru fabricarea produselor pe care aceștia le comercializează. În prezent, platforma le permite doar să urmărească volumul total de producție al bumbacului.

Jacky Broomhead, senior manager pentru Better Cotton, a declarat că „schimbările presupun faptul că aceste companii vor știi exact ceea ce primesc. Vei putea urmări ca retailer întreaga călătorie a bumbacului respectiv.”

Tot ea menționează că, în prezent, serviciul funcționează similar cu modul în care un operator de rețea energetică poate vedea faptul că energia este injectată de către o sursă terță, însă nu poate detecta exact care este casa care furnizează energia electrică altor clienți.

Better Cotton este o organizație creată de mai multe companii și ONG-uri, printre care se numără și World Wildlife Fund, cu scopul de a promova utilizarea sustenabilă a apei și a solului, dar și de a stabili standarde responsabile de lucru în industria producătoare de bumbac.

Oficialii organizației susțin că ajută activ 2.2 milioane de cultivatori de bumbac din lume, care cumulează 22% din producția planetei de bumbac.

Katherine Beacham, șefa departamentului de materiale și sustenabilitate, Marks & Spencer, a declarat că „prin urmărirea sursei de proveniență a bumbacului pe care îl folosim, vom putea lucra și mai strâns împreună cu furnizorii noștri.”