Falck este o companie fondată acum mai bine de un secol de către Sophus Falck și oferă asistență în caz de urgență în 26 de țări.

Prima ambulanță electrică a companiei va servi drept vehicul de teste pentru a îmbunătăți durabilitatea ambulanțelor pe baterii, deoarece acest tip de vehicule nu a fost utilizat la scară largă până acum și este critic ca ele să funcționeze neîncetat.

Echipa Falck speră că ambulanța electrică de teste va ajuta la conceperea unor modele nepoluante mai moderne care vor transporta pacienții fără emisii.

Oficialii companiei sunt de părere că, dacă vor fi un succes, testele inițiale vor permite și altor unități medicale să folosească vehicule nepoluante în 3-4 ani.

Jakob Riis, CEO-ul Falck, a declarat că „aceasta reprezintă un moment foarte important în tranziția noastră către vehicule nepoluante. Echipa noastră a reușit să lanseze această ambulanță electrică, unde greutatea și spațiul disponibil au fost optimizate la maximum pentru a crea un model operațional și care poate fi replicat la scară largă.”

„Cele mai multe emisii directe ale noastre provin din arderea combustibilului, astfel că este esențial să promovăm modele de ambulanțe alimentate cu baterii și energie regenerabilă.”

Vehiculul de teste de la Falck respectă reglementările europene legate de siguranță și echipamente medicale, iar acesta este mai mic, însă mai greu decât o ambulanță diesel tradițională.

În ce privește specificațiile, ambulanța electrică Vito poate atinge o viteză de până la 160 km/h și o autonomie maximă de 233 de kilometri.

Bateria de 60kWh poate fi alimentată de la 10 la 80 de procente în 35 de minute, astfel că ea poate fi încărcată rapid la nevoie, dar și mai lent în pauze, astfel încât ambulanța să nu rămână fără alimentare.

Deoarece serviciul de ambulanță al companiei este responsabil pentru 75% din emisiile totale ale acesteia, Falck îmbunătățește și alte aspecte pentru a reduce amprenta de carbon a acestor vehicule.

Oficialii companiei susțin că Falck vrea să își reducă emisiile directe de CO2 cu 50% până la finalul acestui deceniu.

Sursă foto: Falck