ESG Today scrie că cea mai mare parte din emisiile generate de sectorul aviației provin din utilizarea de combustibili, iar astfel, această industrie contribuie cu 2-3% din emisiile totale de carbon ale planetei. Deși SAF-ul este considerat ca fiind una dintre cele mai bune metode pentru decarbonizarea industriei, rezerva din prezent este foarte limitată, ceea ce face ca adopția sa să fie una foarte dificilă.

Sub acest nou acord, TotalEnergies se angajează să asigure jumătate din necesarul de combustibil al celor de la Airbus din combustibili sustenabili pentru aeronave pentru operațiunile din Europa. În același timp, cele două entități vor colabora pentru dezvoltarea combustibililor 100% sustenabili, potriviți pentru implementarea în aeronave de ultimă generație, dar și pentru cele care vor fi produse în viitor.

Oficialii Airbus își doresc să ajungă la o cotă de 15% SAF în operațiunile globale până la finalul lui 2024, respectiv 30% până la finalul acestui deceniu. În 2023, compania a reușit să ajungă la o cotă de SAF de 10% din amestecul energetic, implementând circa 11 milioane de litri de SAF în zborurile cu aeronavele sale.

Guillaume Faury, CEO-ul Airbus, a declarat că „accelerarea furnizării de combustibili sustenabili este esențială pentru atingerea obiectivelor net-zero din această industrie până în 2030. Suntem determinați să ne atingem obiectivele de decarbonizare și să ajutăm aviația să aibă același impact asupra omenirii ca până acum.”

Patrick Pouyanné, președintele și CEO-ul TotalEnergies, adaugă faptul că „dezvoltarea combustibililor sustenabili pentru aeronave stă la baza strategiei noastre pentru tranziția energetică. TotalEnergies lucrează constant pentru a satisface nevoile sectorului de surse energetice nepoluante.”