Potrivit Yahoo! Finance, 32% dintre clienți sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs, dacă acesta este orientat către natură, în vreme ce pentru 66% dintre ei, sustenabilitatea se numără printre principalii cinci factori de decizie când vine vorba de achiziționarea lui.

Reducerea consumului de energie, primul pas pentru a deveni mai sustenabil

Prima și cea mai ușoară modalitate prin care afacerile pot deveni mai prietenoase cu natura este să își reducă consumul de energie, potrivit lui Casey Donahue, fondatorul Optiwatt, o companie tech care ajută proprietarii de mașini electrice să își reducă consumul energetic.

Asigură-te că ai suficientă lumină naturală și folosește-te de ferestre pentru un flux de aer natural, ar fi două sfaturi simple care să te ajute să reduci costurile pentru energie.

Nu este niciun secret că electronicele mai eficiente sunt benefice pentru mediu, deoarece acestea consumă mai puțin curent, însă ele pot chiar să funcționeze mai bine decât cele vechi.

Alege-ți partenerii potriviți

Alegerea partenerilor ideali pentru afacerea ta este, de asemenea, un lucru ideal, mai ales atunci când vine vorba de lanțul de aprovizionare.

Aprovizionarea cu materiale din surse cărora le pasă de mediul înconjurător poate avea beneficii mari, atât pentru mediu, cât și pentru reputația companiei tale, deși acest obicei poate fi unul mai costisitor.

Totuși, efortul merită, potrivit lui Ryan Lynch, director pentru practicarea sustenabilității la British Standards Institution.

De asemenea, încearcă să faci alegeri prietenoase cu planeta și atunci când alegi ambalajele, precum hârtia sau cartonul reciclate și stai departe, pe cât posibil, de plastic sau spumă de polistiren.

Desigur, există companii care au reușit să ne ajute să reciclăm orice tip de plastic, însă aceasta este o soluție pentru o problemă care nu ar trebui să existe în primul rând.

De asemenea, când îți proiectezi propriile produse, gândește-te la scopul lor atunci când nu vor mai fi utilizate. Deși acest lucru poate crește din nou costul, încearcă să le proiectezi astfel încât să poată fi întrebuințate pentru altceva la finalul duratei de operare sau măcar fă-le cât mai reciclabile cu putință.

Colaborează cu localnicii

Când spun acest lucru, mă refer atât la administrația locală, cât și la locuitori.

Administrația îți poate pune la dispoziție diferite moduri prin care să devii mai responsabil cu mediul, fie prin training, idei sau infrastructură, sau chiar prin granturi oferite afacerilor mai sustenabile.

În ce privește localnicii, aceștia se vor număra printre principalii tăi clienți, așadar, asigură-te că afacerea ta este cât mai atractivă pentru ei și promovează activ faptul că îți pasă de mediu, atât la nivel local, cât și la scară largă.

Mă întorc la una dintre frazele de la începutul articolului pentru a puncta din nou faptul că vor fi destul de mulți clienți care vor fi dispuși să plătească pentru factorul sustenabil al unui produs sau serviciu, chiar dacă acesta costă puțin mai mult decât opțiunile tradiționale.