ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER și ZALANDO își unesc forțele pentru un scop comun: acela de a reduce emisiile de carbon în propriile lanțuri valorice, iar pe termen lung, și în întreaga industrie de fashion.

Cei trei retaileri lansează o platformă educațională online pentru a sprijini brandurile partenere în setarea unor obiective validate științific prin intermediul cărora să reducă emisiile gazelor cu efect de seră.

Platforma reprezintă un capitol esențial din acțiunile climatice demarate de cei trei retaileri, fiecare având deja stabilite obiective ambițioase pentru a reduce emisiile și gradul de poluare, prin intermediul Science Based Targets initiative (SBTi).

Programul personalizat este disponibil gratuit pentru brandurile partenere ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER și ZALANDO și este conceput pentru a le oferi informații utile cu privire la valoarea și procesul stabilirii obiectivelor climatice.

Platforma pune la dispoziție acestor branduri ghidaj pentru o măsurare corectă a nivelului de emisii, pentru stabilirea unui set de obiective în concordanță cu studiile climatice și, ulterior, pentru înscrierea și aprobarea acestor date în cadrul Science Based Targets initiative (SBTi).

De asemenea, platforma pune la dispoziție brandurilor de fashion un spațiu de discuție pentru a face schimb de opinii referitoare la obiectivele climatice și pentru a interacționa cu experți în sustenabilitate.

Deși fiecare dintre cei trei retaileri online și-au luat un angajament de a-și reduce în mod semnificativ emisiile directe, între 70%-90% din amprenta de carbon a industriei de fashion provine din activitățile lanțului de aprovizionare în amonte, precum producția, pregătirea și prelucrarea materialelor.

Prin urmare, inițiativa îndeplinește două obiective principale: să extindă acțiunile climatice în întreaga industrie pentru a obține un impact și o transformare a sistemelor la nivel mai larg și, totodată, să contribuie la reducerea emisiilor (Scop 3) pe lanțurile valorice ale celor trei retaileri.

Pe fondul solicitărilor adresate jucătorilor din industrie de a demara acțiuni ambițioase privind schimbările climatice, obiectivele validate științific de către SBTi sunt recunoscute pe plan internațional și le oferă companiilor proceduri mai clare și mai bine definite pentru a-și reduce emisiile de carbon.

Totodată, aceste standarde contribuie la o dezvoltare sustenabilă în viitor, asigură o adaptare mai bună la modificările cadrelor de reglementare, stimulează încrederea investitorilor și încurajează inovația.

”Credem că ne aflăm într-un moment cheie al industriei în care avem oportunitatea să încurajăm alinierea întregului sector la obiectivele de reducere a emisiile gazelor cu efect de seră ținând cont de recomandările științifice. Începând cu iulie 2022, peste 1.500 de companii au obținut aprobări din partea SBTi privind obiectivele stabilite. Am pornit la drum cu o serie de obiective validate de SBTi și acum ne bucurăm de beneficiile eforturilor noastre. Până în februarie 2022, 46,6% dintre partenerii noștri au obținut aprobări în legătură cu demersurile privind reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră. Îi invităm și pe restul partenerilor să facă același lucru”, a declarat Hannes Wiese, co-fondator și co-CEO la ABOUT YOU.

”Angajamentul nostru față de schimbările climatice poate fi realizat doar printr-un parteneriat inovator. Prin acest proiect vom prioritiza investițiile pentru brandurile partnere, indiferent de etapa în care se află în acțiunile lor climatice, pentru a-i ajuta să-și stabilească obiective validate științific. Alături de ABOUT YOU și ZALANDO putem avea o abordare mai susținută cu privire la eforturile pe care le depunem pentru a scădea emisiile și gradul de poluare în industria de lux și de fashion”, a declarat Geoffroy Lefebvre, CEO la YOOX NET-A-PORTER.

”Reducerea emisiilor de carbon pe lanțurile de aprovizionare în colaborare cu furnizori, branduri, parteneri de logistică și ambalare, iar acum alături de competitorii noștri, reprezintă o pârghie puternică prin care putem genera schimbări semnificative în industria modei. Ne propunem ca partenerii noștri, responsabili de 90% din emisii, să-și stabilească până în 2025 obiective validate științific, iar noua platformă educațională este o inițiativă cheie pentru realizarea acestui proiect ambițios”, a declarat David Schneider, Co-CEO Zalando.

Inițiativa, conformă cu reglementările antitrust și derulată în colaborare cu Quantis, un lider în domeniul consultanței privind dezvoltarea durabilă cu expertiză în acțiunile climatice, va fi lansată printr-un proiect pilot dedicat brandurilor partenere ce vor fi selectate în toamna acestui an.

În 2023, platforma educațională va fi disponibilă tuturor brandurilor. Cei trei retaileri consideră că această platformă are potențialul necesar să devină pe viitor o inițiativă aplicabilă la nivel de industrie, disponibilă pentru toate brandurile interesate și pentru retailerii care își doresc să contribuie la combaterea schimbărilor climatice și la crearea unui viitor mai sustenabil în industria de fashion.