Reuters scrie că acestea sunt descoperirile experților din cadrul Orca AI, startup specializat în transportul naval autonom, iar tehnologia ar putea contribui și la o reducere a manevrelor, dar și a devierilor cauzate de obstacolele navigației, cum ar fi furtunile sau chiar alte ambarcațiuni.

Transportul maritim este responsabil în prezent de 3% din emisiile globale de CO2, iar cota ar putea crește în următorii ani, dacă nu sunt luate măsuri pentru reducerea acestora.

Experții din cadrul International Maritime Organization vor să reducă emisiile din acest sector cu 20% până în 2030.

CEO-ul Orca AI Yarden Gross a declarat că „pe termen scurt, aceste optimizări pot duce la reducerea numărului de oameni prezenți în echipajul unei nave, iar cei prezenți pe puntea de comandă vor fi mai relaxați și mai atenți la rezolvarea problemelor mai complexe de navigație, optimizând durata călătoriilor și reducerea combustibililor.”

Pe termen lung, optimizările pot deschide calea către navigație complet autonomă, crescând eficiența și reducând emisiile, contribuind totodată la o navigație mai sigură la nivel global.

În prezent au loc anual circa 2.976 de evenimente de navigație la nivel global, conform Orca AI, iar optimizarea rutelor pentru reducerea deviațiilor ar putea duce la reduceri de costuri pentru combustibili de 100.000 de dolari per navă. Totodată, ar reduce distanțele totale parcurse într-un an cu 38.2 milioane de dolari, respectiv accidentele cu 33%.