Conform Reuters, propunerea Comisiei Europene speră să descurajeze companiile de la dezinformarea cu privire la factorul de sustenabilitate al produselor acestora.

Unul dintre modurile prin care țările membre UE vor putea determina cât de sustenabil este un produs, este prin implementarea unui plan de urmărire a amprentei acestuia asupra mediului, care va urmări impactul pe care produsul respectiv îl are în 16 categorii, precum calitatea aerului și schimbările climatice.

Oficialii au scris în proiectul de lege că „prin lupta cu dezinformarea ecologică, propunerea va asigura un spațiu egal pentru companiile care își promovează factorul de sustenabilitate.”

Nevoia unui cadru legislativ mai strict pentru raportarea sustenabilității a venit în 2020, atunci când reprezentanții Comisiei au declarat că din 150 de produse urmărite, 53% dintre acestea nu au oferit informații suficiente cu privire la sustenabilitate sau informațiile au fost înșelătoare.

De asemenea, dacă o companie susține că unul dintre produsele sale are un impact pozitiv asupra mediului înconjurător, ea trebuie să dezvăluie dacă produsul respectiv afectează mediul înconjurător în mod negativ în alt mod.

În același timp, performanța climatică viitoare a unui produs sau companie trebuie asociată cu o dată limită pentru atingerea acelui obiectiv, pe care oficialii trebuie să o respecte.

Totodată, dacă se vor baza pe credite de carbon pentru a atinge performanțe de sustenabilitate, firmele vor fi nevoite să specifice acest lucru.

Țările membre UE vor fi nevoite să implementeze un sistem prin care să verifice companiile și să le penalizeze pe cele care nu se conformează cu noile reglementări, atunci când acestea vor intra în vigoare.

Oficialii au declarat că, astfel, clienții ar trebui să poată diferenția mai ușor produsele care sunt benefice pentru mediul înconjurător de cele care îl afectează.