Conform Reuters, 1.000 de executivi din industria auto au fost chestionați, iar concluzia a fost că numărul companiilor care sunt implicate în acțiuni de sustenabilitate a scăzut cu 9-11%. Astfel, tot mai puțini producători își urmăresc amprenta de carbon sau își optimizează rutele de transport.

Investițiile de sustenabilitate din partea furnizorilor auto s-au redus și ele semnificativ, de la 36.6 milioane de dolari, la 30.5 milioane anul acesta, iar o treime din companiile care au participat la chestionar spun că nu au o strategie de sustenabilitate bine pusă la punct.

În principal, deciziile de aprovizionare au fost luate în baza unor criterii precum costul, calitatea și riscurile geopolitice, iar sustenabilitatea a fost pe ultimele locuri.

La chestionar au participat 1.004 executivi din partea unor companii cu venituri de un miliard de dolari, cum ar fi Lamborghini sau Ford, dar și reprezentanți ai furnizorilor cu venituri de peste 500 de milioane de dolari.

Mai mulți oficiali din industria auto au avertizat în ultimele luni că situația lanțului de aprovizionare este nesigură ca urmare a pandemiei, a crizei de semiconductori și a tensiunilor geopolitice, lucruri care ar putea indica de ce sustenabilitatea nu este unul dintre factorii cheie din prezent.

Platformele de computing folosite în prezent pe mașini electrice, dar și pe vehiculele convenționale, sunt unele dintre cele mai greu de obținut componente în acest moment, au adăugat aceștia, 50% dintre respondenți fiind de acord cu acest lucru.