ESG Today scrie că, pentru realizarea acestui studiu, Deloitte a chestionat peste 22.800 de tineri care fac parte din Gen Z și Gen Y (mileniali) din 44 de țări aflate în regiuni precum America de Nord, Europa de Est sau de Vest. Una dintre principalele descoperiri a fost că, atât Gen Z, cât și milenialii, au un sens al responsabilității foarte mare când vine vorba despre alegerea locului de muncă.

Totodată, jumătate din reprezentanții Gen Z, respectiv 40% din mileniali, au refuzat anumite proiecte în baza propriilor convingeri, unul dintre motive fiind acela că anumite proiecte aveau un impact negativ asupra mediului înconjurător. Schimbările climatice reprezintă, totodată, o prioritate pentru indivizii din aceste două categorii de vârstă, astfel că 62% din tinerii Gen Z, respectiv 59% dintre mileniali au fost îngrijorați de situația climatică la nivel global în ultima lună.

Aceste îngrijorări au determinat 46% dintre Gen Z și 42% dintre mileniali să facă o schimbare în carieră, dacă nu au făcut-o până acum, pentru a sprijini cauza climatică. Respondenții și-ar dori ca angajatorii lor să investească mai mult în protejarea planetei, în eforturi precum educarea angajaților cu privire la obiceiurile sustenabile sau în oferirea de subvenții pentru aceia dintre ei care fac alegeri responsabile.

Aceleași convingeri sunt reflectate și în ce privește deciziile de cumpărare, astfel că 64% dintre Gen Z și 63% dintre mileniali au declarat că sunt dispuși să plătească o taxă mai mare pentru produsele și serviciile sustenabile.

În ce privește mobilitatea, 18% dintre tinerii Gen Z, iar 19% dintre mileniali, spun că au cumpărat un vehicul electric, în vreme ce 40%, respectiv 39% vor să facă o astfel de achiziție în viitor.