Fooditive s-a dezvoltat de la concept la o companie a cărei valoare pe piață în 2022 este de 26 de milioane de euro, iar echipa caută să aducă cât mai multe ingrediente naturale în industria alimentară și a băuturilor.

Procesul folosit de companie constă în obținerea îndulcitorului prin procesarea merelor și a perelor care nu sunt puse spre vânzare. Pentru a putea asigura o cantitate suficientă de îndulcitor, compania lucrează în flux continuu în procesarea fructelor.

Astfel, compania reușește să proceseze 83 de tone de mere și pere nefolosite de către producătorii de sucuri sau care nu pot fi puse la vânzare în magazine.

Compania speră ca îndulcitorul lor să devină una dintre alegerile principale pentru înlocuitorii de zahăr, prin colaborarea cu un partener din Olanda.

Potrivit unui studiu realizat de ReportLinker, Fooditive este singurul startup și companie olandeză care concurează pe piața mondială de îndulcitori.

Îndulcitorul este obținut prin extragerea fructozei în urma fermentării fructelor, iar mai apoi este convertit în forma finală a îndulcitorului prin tehnici de bio-rafinare.

Compania a folosit și alte fructe care nu puteau fi comercializate sau folosite la producția de sucuri, cum ar fi bananele sau cireșele.

Startup-ul Fooditive a fost fondat în anul 2018 în Amsterdam și de atunci activează în industria fabricării ingredientelor pe bază de plante.

Produsele 100% naturale ale companiei vor să facă mâncarea sănătoasă accesibilă pentru toată lumea.

Potrivit Cision, în octombrie, 2021, Fooditive a atras fonduri în valoare de 6.5 milioane de euro pentru a face îndulcitorii și celelalte produse mai accesibile pentru noi clienți.

Fondatorul startup-ului este antreprenorul iordanian Moayad Abushokhedim, care avea atunci 17 ani.

Îndulcitorul de la Fooditive a fost finalizat după 11 ani de cercetare pentru a îi asigura gustul și proprietățile similare cu cele ale zahărului și pentru a îl face bun pentru oameni și pentru planetă.