Potrivit CNBC, oficialii Imerys au declarat că proiectul „Emili” se va desfășura undeva în centrul Franței și au adăugat că firma vrea să producă 34.000 de tone de hidroxid de litiu pe an începând cu 2028.

Compania specializată în minerale industriale spune că o astfel de producție ar putea asigura materiale pentru producția a 700.000 de vehicule pe an.

Producția pe care și-o doresc oficialii ar trebui să ajute obiectivele UE de electrificare ale transportului, care presupun comercializarea exclusivă a mașinilor electrice începând cu 2035.

Imerys a anunțat faptul că va finaliza studiul tehnic inițial și că vrea să „exploreze opțiunile de operare și să redefinească aspectele industriale și pe cele geologice în vederea extracției și procesării litiului.”

Oficialii companiei susțin că proiectul „va crește potențialul industrial al Europei într-o perioadă în care producătorii de mașini și baterii depind foarte mult de litiul de import, care este un element cheie în tranziția energetică.”

Ministrul economiei din Franța, Bruno Le Maire, a adăugat faptul că „acest proiect, exemplar din punct de vedere climatic și al mediului înconjurător, va reduce drastic nevoia de a importa litiu.”

O companie creată cu ajutorul MIT, 24M, vrea să schimbe modul în care producem baterii cu litiu cu ajutorul celulelor sale semi-solide.

Această tehnologie ar putea ajuta la reducerea costurilor de producție cu până la 40%, în vreme ce promite să îmbunătățească densitatea energetică, siguranța și abilitatea de a recicla bateriile uzate.

Printre companiile care au cumpărat licențe pentru soluția SemiSolid a celor de la 24M se numără Volkswagen, Fujifilm și Axxiva, iar fabrici de baterii bazate pe această tehnologie ar putea începe curând producția în Asia, Europa și SUA.

CEO-ul 24M, Naoki Ota, a declarat că „platforma SemiSolid a fost utilizată pentru producția la scară largă a sute de megawați pentru sisteme de stocare a energiei rezidențiale. Vrem să demonstrăm acum faptul că și producția de ordinul gigawaților este posibilă.”