După lansarea PepsiCo Pozitiv (PepsiCo Positive), procesul de transformare strategică al companiei, având sustenabilitatea ca scop central, PepsiCo Europe anunță că, până în 2030, intenționează să elimine materialele plastice de origine fosilă din toate ambalajele pentru brand-urile din portofoliu.
Acest obiectiv se va aplica brandurilor precum Lay’s, Doritos și Walkers și va fi îndeplinit prin utilizarea de plastic 100% reciclat sau regenerabil în ambalajele sale.
În 2022 vor fi demarate testele ambalajelor în rândul consumatorilor de pe piețele europene, începând cu plasticul regenerabil utilizat în gama Lay’s în Franța. În cursul anului, o gamă a brandului Walkers din Marea Britanie va testa o variantă de ambalaj din conținutul reciclat.
Conținutul reciclat al ambalajului va fi derivat din plastic folosit anterior, iar conținutul regenerabil va proveni din subproduse vegetale, cum ar fi uleiul de gătit uzat sau deșeurile de celuloză. PepsiCo estimează că poate obține o reducere cu până la 40% a emisiilor de gaze cu efect de seră per tonă de material de ambalare prin trecerea la material virgin fără origine fosilă.
”Reciclarea flexibilă a ambalajelor ar trebui să fie o regulă în toată Europa. Ne propunem un viitor în care pungile noastre nu vor conține plastic virgin de origine fosilă. Acestea vor face parte dintr-o economie circulară de succes în care ambalajele flexibile sunt apreciate și pot fi reciclate sub forma unui nou ambalaj.Acum avem nevoie de un cadru de reglementare adecvat, astfel încât ambalajele să nu devină niciodată deșeuri”, afirmă Silviu Popovici, Chief Executive Officer, PepsiCo Europe.
Reprezentanții PepsiCo recunosc că este nevoie de o schimbare pentru a reduce cantitatea de plastic virgin care este utilizată și pentru a stimula circularitatea în ambalajele flexibile – materialul moale folosit pentru realizarea ambalajelor snacks-urilor din portofoliu. PepsiCo Europe își va concentra activitatea pe trei piloni strategici: designul potrivit, infrastructura potrivită și o nouă viață potrivită pentru ambalajele flexibile.
Dincolo de trecerea la conținutul regenerabil și reciclat, PepsiCo a dezvoltat un nou program, “Making Bags Better”, care se va concentra pe o serie de investiții și inovații, astfel încât plasticul mai flexibil să fie reciclat și reutilizat în Europa.
PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2020, determinate de un portofoliu complementar de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana și SodaStream.
Portofoliul de produse PepsiCo include o gamă largă de alimente și băuturi plăcute, inclusiv 23 de mărci care generează peste 1 miliard de dolari fiecare în vânzări anuale de vânzare cu amănuntul.
Comentezi?