Potrivit ESG Today, Noya a fost fondată în 2020 de către CEO-ul Josh Santos și CTO-ul Daniel Cavero cu scopul de a dezvolta o soluție pentru captarea directă a carbonului folosind materiale accesibile și ușor de procurat. În plus, faptul că sistemul este modular și scalabil a reprezentat un alt bonus pentru clienții care au dorit să opteze pentru soluția oferită de companie, care plănuiește să lanseze anul acesta o procedură de testare comercială.

Pentru a ajuta reprezentanții industriei, Noya va încheia parteneriate cu companii ce lucrează cu energie curată, dar și cu reprezentanți din industria stocării carbonului. De asemenea, executivii au adăugat faptul că firma din San Francisco va oferi credite pentru îndepărtarea carbonului pentru companiile care își doresc să atingă o amprentă net-zero. Shopify și Watershed se numără printre firmele care au cumpărat deja creditele de carbon furnizate de către Noya.

CEO-ul companiei, Josh Santos, a declarat că „prin dezvoltarea tehnologiei pentru captarea directă a carbonului, vom putea aduce soluțiile de captare a carbonului către mai multe companii la un preț accesibil pentru ca acestea să-și poată atinge obiectivele climatice. Suntem determinați să îndepărtăm dioxidul de carbon din atmosferă pentru a putea restaura ecosistemele planetei pe care trăim cu toții.”

Fifty Years și Climate Capital se numără printre fondurile de investiții care au contribuit la investiția de 11 milioane de dolari.