Conform ESG Today, reprezentanții Morgan Stanley au intervievat 2.800 de investitori din țări precum SUA, Germania sau Japonia, care administrează active de peste 100.000 de dolari, iar aceștia au descoperit că peste 77% dintre participanți au declarat că sunt interesați de investițiile sustenabile.

Dintre toți investitorii, 40% au declarat că sunt „foarte interesați” de subiect, iar 57% au declarat că interesul lor a crescut în ultimii doi ani, iar 54% plănuiesc să crească investițiile în sustenabilitate în următoarele 12 luni.

Investitorii din SUA și Europa au prezentat cel mai ridicat interes în investirea sustenabilă și tot ei sunt și cei care ar putea cheltui cel mai mult pentru dezvoltarea durabilă. Astfel, 84% dintre respondenții din SUA, respectiv 85% dintre cei din Europa, au declarat că vor să investească în sustenabilitate.

Mentalitatea axată pe finanțarea durabilă crește cu atât mai mult în rândul milenialilor din aceste regiuni, astfel că în SUA, 96% din investitorii tineri sunt mai interesați să sprijine financiar companiile sustenabile, respectiv 97% din investitorii europeni.

Prin comparație, în Japonia, doar 56% dintre investitorii participanți la chestionar și-au manifestat interesul față de sustenabilitate și doar 36% dintre ei au un interes crescut în acest domeniu. Oficialii Morgan Stanley spun că acest lucru poate fi atribuit faptului că piața dezvoltării sustenabile din Japonia nu este la fel de dezvoltată.

Chestionarul realizat de către cei de la Morgan Stanley poate fi consultat integral aici.

În ce privește barierele legate de investițiile sustenabile, respondenții susțin că inflația ocupă una dintre pozițiile de top(pentru 56% dintre ei), în vreme ce noile descoperiri științifice sunt o problemă în 53% din cazuri. Greenwashing-ul reprezintă un mare impediment pentru investitorii interesați de companiile responsabile, 61% dintre aceștia fiind foarte atenți la acest fenomen.

Un număr mare dintre investitori chestionați (82%) sunt de părere că acelea care trebuie să rezolve problemele de sustenabilitate sunt companiile, iar 77% dintre ei cred că tot companiile trebuie să găsească soluții și pentru provocările sociale. Astfel, 80% dintre aceștia analizează cu atenție practicile de sustenabilitate ale unei companii, schemele pentru reducerea emisiilor de carbon și angajamentele de mediu, atunci când investesc.