Potrivit Tech.eu, echipa startup-ului va folosi fondurile nou obținute pentru a dezvolta gama de servicii oferite companiilor din industria de retail care doresc să-și reducă amprenta de carbon folosind un software care poate urmări acest element în timp real.

Potrivit reprezentanților Vaayu, sectorul de retail este responsabil pentru circa 20% din emisiile globale de dioxid de carbon, un procent mai mare decât cel al emisiilor din industria de transport aerian și naval la un loc.

Vaayu a fost fondat de fostul șef al departamentului de sustenabilitate de la Zalando, un jucător german de ecommerce, Namrata Sandhu, și de CTO-ul Luca Schmid, și oferă soluții de software prin care retailerii pot să-și urmărească și reducă emisiile de carbon.

Software-ul automatizat al Vaayu poate măsura emisiile de carbon ale tuturor tranzacțiilor zilnice folosindu-se de o bază de date cu peste 600.000 de intrări.

Cea mai recentă rundă de investiții a Vaayu a fost condusă de Atomico. S-au alăturat CapitalT, un investitor existent, Seven Seven Six, și o serie de investitori privați.