Gigantul din automotive Ford a anunțat într-un comunicat de presă că separă diviziile de mașini electrice și mașini tradiționale în două linii de afaceri diferite.

Divizia de mașini electrice, Ford Model e va continua ca și centru de inovație și creștere pentru Ford, fiind formată din ”cei mai buni specialiști în software, electronică și automotive” care vor fi ”lăsați liberi ca să creeze vehicule electrice incredibile și experiențe digitale pentru noi generații de clienți Ford”, așa cum precizează președintele și CEO-ul Ford Jim Farley, citat de ESG Today.

Astfel, divizia de mașini electrice a Ford se va concentra pe dezvoltarea de noi tehnologii, printre care baterii, platforme EV (electric vehicles), stații de încărcare, sisteme de reciclare, planul companiei fiind de a lansa tot mai multe modele de mașini electrice, precum și de a crește capacitatea de producție.

Oficialii Ford își doresc ca până în 2026 să ajungă să producă anual 2 milioane de unități, circa o treime din producția globală a brandului, iar până în 2030, producția de vehivcule electrice să ajungă să reprezinte jumătate din volumul de mașini livrate de companie.

De altfel, pentru a accelera dezvoltarea acestui seegment de business, Ford va investi 5 miliarde de dolari în acest an, dublu față de anul trecut.

Și competitorii Ford accelerează pedala producției de vehicule verzi, Hyunday anunțând recent faptul că vizează o cotă de 7% pe piața EV până în 2030. Anul trecut, GM anunța investiții în valoaree de 35 de miliarde de dolari în liniiile de vehicule electrice și autonome până la finalul lui 2025.