BASF a oferit reprezentanților și investitorilor noi informații cu privire la progresul său pe calea către neutralitatea climatică, începând cu obiectivul inițial al strategiei din 2018, de a asigura o creștere neutră din punct de vedere climatic.

În martie 2021, BASF a crescut această ambiție și a stabilit ținte de reducere a emisiilor din domeniile de aplicare 1 și 2: o reducere cu 25% până în 2030, față de 2018, și zero net până în 2050. Pentru a atinge aceste obiective, BASF se concentrează pe utilizarea energiilor și tehnologiilor regenerabile pentru reducerea carbonului.

Având în vedere progresul înregistrat de companie în obținerea de date primare fiabile pentru emisiile asociate materiilor prime achiziționate, BASF este în prezent încrezător că are o bază suficient de solidă pentru a stabili obiective de reducere a emisiilor din domeniul de aplicare 3.1. Până în 2030, BASF își propune să-și reducă emisiile specifice domeniului de aplicare 3.1 cu 15%, față de 2022, în întregul portofoliu – de la 1,57 la 1,34 kilograme de CO2 per kilogram de materie primă cumpărată.

Dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Director Executiv BASF SE, a declarat că „am definit un obiectiv specific, deoarece ne concentrăm pe îmbunătățirea amprentei de carbon a produselor comercializate de noi, pe care o calculăm în kilograme de CO2 per kilogram de produs BASF vândut.”

„Ambițiile și eforturile noastre pe termen scurt și lung sunt clare: BASF va lucra atât cu clienții, cât și cu furnizorii pentru a găsi soluții pragmatice, care să fie eficiente atât din punct de vedere al costurilor, cât și favorabile mediului. Ambiția noastră pe termen lung este, de asemenea, clară: ne angajăm să atingem zero emisii nete în domeniul de aplicare 3.1, până în 2050”, a adăugat el.

Anunțul a fost făcut în timpul unui eveniment pentru investitori și analiști din Ludwigshafen, în cadrul căruia dr. Martin Brudermüller și Dr. Dirk Elvermann, Chief Financial Officer, au discutat despre progresul în implementarea strategiei corporative, anunțate în 2018.

Brudermüller și Elvermann au subliniat modul în care compania respectă prioritățile de utilizare a numerarului prevăzute în strategie și au prezentat, de asemenea, noua abordare diferențiată pentru a crește rentabilitatea segmentelor de business.

Strategia corporativă a BASF se bazează pe creștere organică. Între 2018 și 2022, compania și-a alocat aproximativ 60% din cheltuieli pentru investiții și cercetare și dezvoltare.

„Combinăm beneficiile unei abordări diferențiate de a conduce segmentele de business, cu avantajele oferite de Verbund și de configurația noastră de companie integrată”, precizează Elvermann.

Afacerile care sunt mai puțin profund integrate în Verbund vor câștiga mai mult spațiu pentru a satisface nevoile industriilor specifice clienților lor, păstrând, în același timp, beneficiile unei companii integrate. Această abordare se va aplica Materialelor pentru baterii și Produselor de acoperire din segmentul Tehnologii de suprafață (Coatings), precum și Soluțiilor Agricole.

BASF va continua să-și gestioneze segmentele de business Verbund – inclusiv Produse Chimice, Materiale, Soluții industriale și Nutriție și îngrijire – de-a lungul lanțurilor valorice și va genera valoare prin utilizarea eficientă a resurselor, prin gruparea cererii și prin producția sincronizată, profund integrată.

Privind înainte, gestionarea lanțului valoric va deveni crucială, deoarece compania va adăuga atributele de sustenabilitate, cum ar fi amprenta de carbon, biomasa sau reciclarea conținutului produselor sale.

Pentru diferențierea conducerii, BASF va introduce și noi indicatori de performanță pentru diviziile sale operaționale. Segmentele de business care se concentrează pe o singură industrie vor fi mai strict conduse de indicatori specifici industriei, în timp ce diviziile mai profund integrate în Verbund vor fi conduse de-a lungul lanțurilor valorice.