Orange ne încurajează să le reciclăm în cadrul programului “Re”. Acesta cuprinde patru piloni: Recumpărare sau Buy-Back, Reparare, Reciclare, Recondiționare.

Voucher de 100 euro pentru telefoanele vechi

Pentru a marca 1 an de la lansarea programului “Re” în România, Orange răsplătește grija clienților pentru mediu cu o ofertă Buy-Back aniversară. Astfel, pentru fiecare telefon funcțional evaluat la minimum 10 euro, clienții primesc garantat un voucher de 100 de euro pe care-l pot utiliza la cumpărarea unui telefon 5G.

Oferta este valabilă doar pe 10 mai 2023, în magazinele fizice Orange, iar voucherul poate fi utilizat într-o perioadă de 90 de zile.

Concret, fiecare client va primi un voucher pentru fiecare telefon pe care îl aduce în magazin pentru Recumpărare (Buy-Back), însă valoarea acestor vouchere nu se cumulează, după cum am aflat de la reprezentanții companiei.

Așadar, la cel puțin 10 euro valoarea telefonului, sau chiar mai mult în funcție de valoarea la care este evaluat de către echipa Orange din magazine, se adaugă un voucher aniversar în valoare de 100 de euro. Rezultă faptul că un client are un discount de cel puțin 110 euro pentru achiziția unui telefon 5G (doar pe 10 mai, cu oferta aniversară).

Programul “Re” în magazinele Orange

Dacă nu vor ajunge pe 10 mai în magazinele Orange, clienții își pot duce telefoanele, accesoriile sau tabletele pentru colectare oricând, în oricare magazin Orange din țară, iar Orange le dă o viață nouă.

Programul “Re”continuă pe parcursul întregului an în magazinele fizice ale Orange în România, unde există cutii speciale pentru reciclare, unde orice persoană poate lăsă device-uri nefuncționale, iar reprezentanții companiei îi vor consilia pe clienți pentru a găsi cea mai bună opțiune pentru ei.

Campania aniversară în care clienții pot beneficia de voucherul de 100 de euro are loc doar pe 10 mai, însa oferta Buy-Back continuă, iar la aceasta se pot adăuga și alte oferte comerciale. Detalii sunt disponibile în magazinele fizice.

Totodată, începând cu luna aprilie a acestui an, Orange a introdus și opțiunea de colectare a smartwatch-urilor, clienții putându-și valorifica, de acum, și acest tip de dispozitive.

De ce nu renunțăm la telefoanele vechi

Potrivit unui studiu realizat de Orange în 2020, aproape jumătate (49,9%) dintre românii cu vârsta de peste 18 ani conectați la internet sunt mai înclinați să depoziteze în casă telefoanele mobile pe care nu le mai folosesc, uitate prin vreun sertar sau dulap, decât să le valorifice în alte moduri.

Iar dintr-un studiu din 2022 al WEEE Forum, aflăm și de ce: principalul motiv (46%) pentru care nu renunțăm la electronicele vechi este gândul că s-ar putea sa le folosim în viitor.

La nivelul anului trecut, din circa 16 miliarde de telefoane mobile deținute la nivel mondial, aproximativ 5,3 miliarde dintre ele erau așteptate să devină deșeuri, o proporție foarte mică dintre aceste fiind reintroduse în economia circulară, fie prin reparații, fie prin folosirea materiilor prime din el.

Doar 3 din 10 români oferă rudelor sau prietenilor telefoanele vechi

Potrivit aceluiași sondaj din 2020 al Orange, doar 3 din 10 români oferă rudelor sau prietenilor telefoanele pentru a le folosi, iar doar 1 din 4 le duc la punctele de reciclare, tot atât de mulți dându-le ca parte din prețul achiziționării unor dispozitive noi (buy-back).

Pentru a încuraja reciclarea electronicelor, în toate magazinele Orange există o cutie dedicată pentru colectarea de telefoane, tablete, smartwatch-uri, încărcătoare sau căști pe care utilizatorii nu le mai folosesc sau care nu mai funcționează. Lunar, cantitățile strânse ajung la reciclare sau primesc o a doua viață prin recondiționare.

Prin programul “Re” - Recumpărare (Buy-Back), Reciclare, Reparare, Reconditionare echipa Orange și-a propus să încurajeze românii să se implice în sustenabilitate, să adopte economia circulară și să utilizeze tehnologia într-o manieră responsabilă.

Ambiția pe care Orange și-a asumat-o este ca în 2026 să fie principala alegere pentru soluții sustenabile de conectivitate și servicii digitale integrate. Echipa operatorului telecom este convinsă că tehnologia digitală este o parte importantă în transformarea durabilă a societății, așa că și-a propus să respecte mediul înconjurător și să aibă grija de comunitățile în care operează.