Conform ESG Today, inițiativa a fost demarată de Apple și Nike și a fost propulsată prin Clean Energy Buyers Institute (CEBI). Ulterior, s-au alăturat acestui proiect companii precum Meta, Amazon și PepsiCo.

Potrivit vicepreședintelui Apple pentru mediu și inovarea în lanțul de aprovizionare, Sarah Chandler, compania din Cupertino își dorește să își încurajeze furnizorii să adopte energie curată, regenerabilă.

„Pentru a rezolva criza climatică în care ne aflăm, trebuie să continuăm să adoptăm sursele regenerabile de energie mai rapid ca niciodată peste tot în lume. Afacerile pot contribui la această schimbare. Pe măsură ce progresăm spre obiectivul de neutralitate a emisiilor pentru fiecare produs Apple în 2030, vom continua să colaborăm cu furnizorii noștri globali pentru a le sprijini tranziția la energia regenerabilă”, a adăugat aceasta.

Noel Kinder, Chief Sustainability Officer, Nike, a declarat că „Academia Clean Energy Procurement este esențială pentru îndepărtarea barierelor care împiedică adopția mai rapidă a surselor regenerabile și ne ajută, totodată, să demonstrăm cererea pentru adopția energiei curate în diversele regiuni de pe glob. Colaborarea inter-industrială ne ajută să depășim obstacolele sistemice împreună.”

Academia va oferi cursuri atât online, cât și în persoană, dar și alte resurse, furnizorilor care vor să își reducă amprenta de carbon, iar aceștia vor fi încurajați să își crească și obiectivele pentru energia regenerabilă.