Poți urmări aici înregistrarea CSR Growing Responsible, eveniment organizat de wall-street.ro și Green Start-Up cu susținerea Mastercard România și Telekom România.

În cadrul evenimentului CSR 2022: Importanța raportărilor ESG și a incluziunii digitale am vorbit despre modul în care trebuie adaptate valorile companiei pentru a crește scorul ESG (environmental, social and governance), reglementările locale și europene privind acești indicatori și posibilitatea de a atrage finanțări mai mari în momentul în care raportarea non-financiară devine o prioritate.

Ruxandra ne-a menționat faptul că inițiativele și raportarea ESG au fost incluse în mod natural în activitatea zilnică a companiei.

”E un demers pe termen lung, cred că în 20 de ani de experiență în domeniu am văzut zona de ESG devenind din ce în ce mai vizibilă, atât la multinaționale, cât și la companiile locale. E un demers ongoing și care va continua să devină vizibil”, ne-a spus Ruxandra, menționând faptul că, fiind o companie parte din grupul Deutsche Telekom echipa din România beneficiază de expertiza grupului, dar a dezvoltat și proprii specialiștii la nivel local.

Din punctul ei de vedere, la nivelul oricărei companii raportarea și activitatea ESG nu este o activitate care ține de un singur departament a cărui menire să fie măsurătorile și raportările.

”Noi o vedem ca un mod de a evalua cum activitatea noastră zilnică poate contribui la o bunăstare în sens mai larg. Și cum putem acționa în consecință. Avem colegi la nivelul fiecărei structuri care se ocupă ca strategia noastră ESG să fie implementată. Trebuie să ne asigurăm cu ajutorul experților că acești colegi beneficiază de experiența necesară să identifice moduri mai sustenabile de a ne derula activitatea. Spun asta pentru că această contribuție nu e o acțiune cu efect imediat. Putem să ne bucurăm la final de an, dar activitatea ESG e ceva pe termen lung. Pare puțin motivant să depunem eforturi acum pentru rezultate pe care le vom vedea în 20-30 de ani, dar cred că e rolul companiilor să facem puțin câte puțin efort în prezent pentru a ne asigura viitorul pe care ni-l dorim cu toții”, ne explică reprezentanta Telekom România.

Ruxandra este de părere că o discuție despre sustenabilitate devine relevantă nu la nivel de companie locală sau de grup, ci la nivel de persoană. ”Fiecare antreprenor poate privi afacerea sa ca fiind sustenabilă și fiecare poate face mici pași. Fiecare antreprenor poate deveni contributor activ pentru o planetă bogată. There is no Planet B. Personal cred că toți putem avea bunăstare economică și financiară, împreună cu bunăstare socială pe planeta noastră A”, precizează Ruxandra Vodă.

În ceea ce privește strategia de sustenabilitate a operatorul telecom, Ruxandra a ținut să ne spună faptul că Telekom va da publicității în curând raportul de sustenabilitate și indicatorii non-financiari pentru 2021.

”Strategia noastră este în mod firesc parte integrantă din strategia ESG a grupului. Pilonii mari sunt în zona de strategie și management de piață, societate și mediu. Dacă vorbim de activitate, putem traduce în campanii de marketing responsabil, incluziune socială prin punerea la dispoziție a clienților a canalelor digitale de comunicare, selecția furnizorilor cu care lucrăm, acțiuni care arată grijă pentru angajați și pentru comunitate. Schimbarea modului de lucru astfel încât responsabilitatea față de stakeholderi să fie parte integrantă a modului în care lucrezi. Acțiuni de reducere a consumului de energie electrică, reducerea consumului de hârtie prin digitalizare. Sunt doar câteva prin modurile concrete prin care se traduce ceea ce numim ESG”, declară Ruxandra.

Directorul de comunicare Telekom România Mobile adaugă faptul că la nivel local există 3 axe mari de interes pentru acțiunile companiei, anume protecția climei (reducerea emisiilor de carbon și consum redus de energie), implicarea socială și incluziunea digitală.

”Conectarea antenelor la panouri fotovoltaice e un pas important. Asta a însemnat să conectăm antenele GSM, antenele de telefonie să fie conectate la energie regenerabilă”, ne-a mai spus Ruxandra.

La începutul lunii aprilie, Telekom România a anunțat faptul că vizează înlocuirea sistemului tradițional de aprovizionare cu electricitate și implementează un plan prin care va conecta antenele sale la sursele de energie regenerabilă pe bază de panouri solare. Scopul este de a reduce amprenta de carbon a companiei în următorii ani.

Încă din 2015, operatorul a început montarea de panouri fotovoltaice, accelerând acest proces an de an. Până în prezent, au fost montate panouri solare la peste 300 de antene GSM. Locurile în care sunt implementate panourile sunt situate pe tot teritoriul României, în așezări urbane mari sau rurale mai mici.