În acest scop, producătorul francez implementează o gamă de vehicule complet electrice pentru toate nevoile și toate utilizările. Renault 4 E-Tech electric ocupă o poziție firească în segmentul B, fiind poziționat o treaptă mai sus față de Renault 5 E-Tech electric. Puțin mai mare și mai spațios decât Renault 5 E-Tech electric, poziționarea sa este similară cu cea a lui Captur în raport cu Clio. În timp ce Renault 5 E-Tech electric se adresează clienților urbani, Renault 4 E-Tech electric se adresează unui public mai larg, căutând să convertească pe toată lumea la vehicule electrice, inclusiv familiile tinere.
Mașină electrică sustenabilă fabricată în Europa
Renault Group și-a luat angajamentul de a construi Renault 4 E-Tech în Europa, la Ampere ElectriCity. Vehiculul va fi asamblat la Maubeuge, motorul la Cléon și bateria din martie 2025 la Douai. 75% dintre furnizori sunt localizați pe o rază de 300 km față de complexul ElectriCity. Reflectând angajamentul asumat de Grupul Renault, acest circuit scurt de aprovizionare încurajează producția locală competitivă, contribuind în același timp la asigurarea locurilor de muncă și la reducerea amprentei asupra mediului.
În conformitate cu angajamentul Grupului față de economia circulară, Renault 4 E-Tech electric are o rată de reciclare de 88,6%. Datorită expertizei The Future is NEUTRAL, filiala Renault Group specializată în economia circulară, Renault 4 E-Tech Electric utilizează, de asemenea, 26,4% din materiale provenite din economia circulară (2), inclusiv metal, sticlă și 41 kg de polimeri reciclați găsiți, de exemplu, sub portiere, în țesătura plafonului, precum și în interiorul și covoarele din portbagaj. În cele din urmă, țesătura scaunelor de la nivelurile de echipare Techno și Iconic este realizată din fibre reciclate de până la 100% din sticle de plastic.
Portbagajul lui Renault 4 E-Tech are o capacitate de 420 de litri, fiind suficient de încăpător chiar și pentru concediile de vară, iar lungimea totală a vehiculului este de 4.14 metri, situându-se ca dimensiuni între Clio și Captur, de exemplu.
Motorizări și autonomii pentru toate mediile
Renault 4 E-Tech electric este gata să circule oriunde: în oraș, prin țară sau la munte. Acest nivel de libertate este asigurat de baterie, disponibilă în versiunile de 40 și 52 kWh, precum și de motorul cu cele două niveluri de putere, 90 și 110 kW. Ca urmare, este capabil să parcurgă până la 400 km înainte de a fi conectat la priză. Încărcarea este eficientă, cu o priză DC de 80 sau 100 kW, și, de asemenea, simplă, prin diversele soluții oferite de Mobilize. Echiparea cu motor de 90kW și baterie de 40kWh asigură o autonomie de peste 300 km WLTP, iar încărcarea de la 15 la 80 de procente se face în 30 de minute.
Motorul Renault 4 E-Tech electric este mai compact decât motorul de pe Mégane E-Tech electric și Scenic E-Tech electric, pe care se bazează. Acesta rămâne fidel tehnologiei sincrone cu rotor înfășurat preferat de Renault. Deoarece nu are magneți permanenți, nu folosește elemente rare, reducând astfel impactul asupra mediului.
Any thoughts?