Raportul aduce în prim-plan și perspectiva reprezentanților Samsung despre cum redefinesc două macro-trenduri sustenabilitatea și ESG (environmental social governance) business-ul și evoluția brandului.

Potrivit reprezentanților companiei, strategia de mediu a Samsung își propune să contribuie la eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice.

Printre obiectivele pe termen lung pe care producătorul de electronice și le-a propus se numără: utilizarea unei cantități mai mari de energie regenerabilă în viitor, identificarea și investițiile în noi tipuri de tehnologii care pot asigura dezvoltarea unor produse eficiente din punct de vedere energetic, creșterea gradului de reutilizare al apei și dezvoltarea unor tehnologii de captare a carbonului.

”Strategia noastră de mediu își propune să contribuie la eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice și include angajamentele pe care ni le asumăm pentru a deveni o companie cu zero emisii de carbon”, spune Julia Kim, CEO Samsung România & Bulgaria.

Aceasta precizează faptul că în următorii 3 ani echipa Samsung și-a propus să încorporeze materiale reciclate în toate smartphone-urile Samsung, lucru deja aplicat la seria de smartphones Galaxy din 2022, să elimine plasticul din ambalajele acestora, să diminueze consumul de energie al încărcătoarelor în standby și să optimizăm ciclul de viaţă a produselor pentru a reduce cantitatea de deșeuri electronice.

La rândul său, Victor Armășelu, VP & Head of Consumer Electronics Samsung România & Bulgaria, spune că încă din 2004, compania a transformat procesele de proiectare și producţie astfel încât să ţină cont de impactul fiecărui produs asupra mediului înconjurător, ”Am anunţat viziunea companiei de a pune sustenabilitatea în centrul oricărei decizii de business și de a concentra investiţiile în noi tehnologii pentru a reduce emisiile de gaze de proces, precum și pentru a reduce consumul de energie generat de produsele de consum; de asemenea, ne propunem să dezvoltăm tehnologiile de captare și utilizare a carbonului și să identificăm soluţii pentru eliminarea pulberilor în suspensie nocivi din aer.”

Pentru a îndeplini aceste obiective țelul echipei este ca toate ecranele Samsung să încorporeze de 30 de ori mai puţin plastic decât în anii anteriori. În plus, Samsing a extins utilizarea de materiale reciclate nu doar pentru cutiile televizoarelor, cât și în Styrofoam, suporţii de cutie și ambalajele de plastic.

Programul Eco-Packaging, prin care ambalajele produselor pot fi transformate în lucruri utile în casă, va fi dezvoltat astfel încât să cuprindă soluţii utile pentru mobilă, aspiratoare și cuptoare cu microunde.

”De asemenea, vom implementa tehnologii ce vor asigura un consum redus de energie la nivelul frigiderelor, mașinilor de spălat, aparatelor de aer condiţionat, televizoarelor, monitoarelor și PC-urilor ― cu scopul de a reduce până în 2030 consumul de energie cu o medie de 30% faţă de produsele cu aceleași specificaţii din 2019”, adaaugă Victor Armășelu.

Acesta mai dă exemplul telecomenzii SolarCell, care a fost deja dezvoltată în așa fel încât să elimine utilizarea de baterii electrice, iar până în anul 2025 televizoarele Samsung vor avea capacitatea de încărcare aproape de zero în modul standby, pentru a elimina consumul excesiv de energie.

”Iar pentru că efortul de reducere a impactului asupra climei este unul global, am decis ca o parte din inovaţiile Samsung ― precum cele utilizate în telecomanda SolarCell ― să fie transformate în tehnologii de tip „open-source””, adaugă reprezentantul companiei sud-coreene.

Tiberiu Dobre, Head of Mobile Experience Samsung România & Bulgaria: „Samsung Galaxy for the Planet este misiunea noastră prin care ne-am angajat ca, până în 2025, să reducem amprenta asupra mediului în tot ceea ce înseamnă producţia telefoanelor Galaxy. Vom realiza acest lucru prin incorporarea în producţie a materialelor reciclate, prin eliminarea completă a plasticului din ambalajele telefoanelor, diminuarea consumului de energie al telefoanelor, dar și prin optimizarea ciclului de viaţă al acestora.”

Acesta precizează faptul că un alt plan al companiei este ca până în 2030, 50% din plasticul utilizat în produse să încorporeze rășină reciclată.

”În 2050, această cifră va crește la 100%. Galaxy Z Fold4 a fost deja proiectat astfel încât să încorporeze materiale plastice reciclate din plase de pescuit uzate și alte deșeuri marine, iar succesul acestui demers va fi în curând extins și la alte produse”, mai spune Dobre.

La rândul său, Simona Panait, Director de Marketing Samsung România & Bulgaria, vorbește despre Samsung Ecosystem for Education Development (SEED), care are ca obiective îmbunătăţirea accesului la inovaţie în școli, prin parteneriate cu ONG-uri și lideri din educaţie, crearea de centre tehnologice educaţionale și susţinerea profesorilor care vor reforma sistemului educaţional românesc.

”Tehnologiile educaţionale au cunoscut un salt uriaș în gradul de adoptare la nivel instituţional, fiind estimat că piaţa tehnologiilor educaţionale va ajunge la 404 miliarde dolari în 2025, vs. 76,4 miliarde, în 2019. Noile tehnologii fac învăţarea mai plăcută, cu atât mai mult cu cât generaţiile tinere sunt native digital. 1 din 2 elevi din întreaga lume și-ar dori ca educatorii să le permită utilizarea de dispozitive în clasă și chiar și profesorii sunt de acord, într-un procent semnificativ, că adoptarea tehnologiei în sălile de curs facilitează implicarea elevilor în procesul de învăţare. În ciuda acestui adevăr, există în continuare copii pentru care accesul la educaţie de calitate și tehnologie este restricţionat. Doar în România, 14% dintre elevi au declarat că nevoile lor educaţionale nu au fost acoperite deloc în timpul pandemiei”.

Simona Panait vorbește și despre Solve For Tomorrow, aflat la cea de-a doua ediţie organizată în România, prin care compania încurajează elevii nativi digital să ofere soluţii creative ce pot pune tehnologiile prezentului în slujba binelui.

”În cadrul competiţiei, prin îmbinarea tehnologiei cu educaţia și creativitatea, tinerii și-au adus ideile la viaţă cu ajutorul sesiunilor de mentorat și al cursurilor de Sustainable Design Thinking organizate de Samsung Electronics România.”

Samsung Innovation Report 2022 by start-up.ro