Rezultatele primei ediții Green Friday, demersul sustenabil al Sezamo

Peste 50.000 km parcurși, mai mult de 6.5 tone de dioxid de carbon care nu au ajuns în atmosferă, în jur de 46.000 de ore economisite de clienți: așa se traduce, pe scurt, demersul Green Friday al retailerului Sezamo, o campanie prin care s-a încurajat reducerea risipei alimentare.

Campania s-a desfășurat în perioada 08 - 20 noiembrie și a avut ca scop evitarea risipei alimentare.

Inițiativa Sezamo a pus accentul pe sustenabilitate, zero waste și reduceri cuprinse între 20% și 90% pentru produsele din categoria Save the food și de până la 40% pentru categoriile de tip supermarket.

În perioada Green Friday Sezamo, produsul vedetă a fost reprezentat de afine. Ele s-au aflat în topul produselor comandate, precum și în topul celor mai cumpărate fructe.

Pe lângă afine, în preferințele clienților s-au aflat și bananele și clementinele, iar fructele alături de legume, au fost, per ansamblu, categoria din care s-au plasat cele mai multe comenzi.

La mare căutare au fost și produsele plant-based, înlocuitoare pentru mezeluri și lactate, unul din patru coșuri incluzând cel puțin un produs de acest gen.

Șoferii mașinilor electrice Sezamo au străbătut în această perioadă 50.414 km, evitând consumul a peste 6.5 tone CO2, iar clienții au economisit un număr de 46.200 de ore, care altfel ar fi fost petrecute la supermarketuri sau pe drum către magazine.

”Green Friday Sezamo a apărut din dorința noastră de a oferi o alternativă la accentuarea risipei alimentare și a obiceiurilor nesănătoase de consum, care, de obicei, sunt accentuate în perioade de reduceri. Astfel, ne-am orientat atenția către o zonă importantă pentru noi,  ar cele mai consistente reduceri au fost din zona de sustenabilitate - categoriile Save the Food, Plant based și ECO”, a spus Michael Kaiser, CCO Sezamo România.

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, unul dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa.

Activ în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo.



Citeste si