- 3 Iulie 2022
Cinci măsuri pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU până în 2030
Forumul bunurilor de larg consum (Consumer Goods Forum, CGF) și EY au publicat un raport cu opiniile liderilor din industria bunurilor de larg consum, care subliniază prioritățile stringente pe care sectorul trebuie să le adopte pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă (ODD) ale ONU până la termenul limită din anul 2030.
Raportul, elaborat în colaborare cu echipele EY și publicat chiar înainte de reuniunea globală la nivel înalt a CGF, care a avut loc la Dublin în perioada 20-23 iunie, cuprinde interviuri cu lideri a 13 dintre cele mai mari companii producătoare de bunuri de consum din lume: Ahold Delhaize, Alibaba Group, Ajinomoto Group, A.S. Watson Group, The Coca-Cola Company, DFI Retail Group, Grupo Éxito, Kerry Group, Kirin Holdings, Musgrave Group, Procter & Gamble, Unilever și Woolworths Holdings.
Raportul a evidențiat, de asemenea, faptul că numeroase companii consideră că activitățile lor accelerează o schimbare de mentalitate, de la a considera obiectivele de durabilitate drept „ceva preferabil”, la a fi văzute în prezent ca fiind parte integrantă a succesului.
Acest lucru reflectă prioritatea din ce în ce mai mare acordată schimbărilor climatice în rândul consumatorilor, alături de biodiversitate, acestea fiind prezentate ca principalele priorități în studiul EY Future Consumer Index.
Totodată, și tehnologia permite această schimbare, prin faptul că face ca evaluarea și progresul durabilității să fie mai viabile și mai accesibile. La rândul său, această situație poate accelera progresele pe care companiile le fac în direcția atingerii ODD și poate susține noi sisteme și măsurători care să urmărească și să amelioreze efectele.
Forumul bunurilor de larg consum (CGF) este o rețea industrială globală, al cărei scop stabilit de membrii săi este să încurajeze adoptarea de practici și standarde la nivel mondial care să deservească industria bunurilor de consum din întreaga lume.
Acesta reunește directori generali (CEO) și membri ai conducerilor superioare a aproximativ 400 de comercianți cu amănuntul, producători, prestatori de servicii și alți actori din 70 de țări și reflectă diversitatea industriei din punct de vedere geografic, al mărimii, al categoriilor de produse și al formatului.
Companiile sale membre au împreună vânzări în valoare de 4,6 trilioane de euro și au aproape 10 milioane de angajați direcți, estimându-se că există alte 90 de milioane de locuri de muncă conexe la nivelul întregului lanțului valoric.