Gigantul american nu a dezvăluit mărimea investiției, dar a precizat că un director Walmart se va alătura consiliului de administrație al Plenty. Investiția Walmart face parte dintr-o rundă de finanțare de 400 de milioane de dolari pentru Plenty, condusă de One Madison Group și JS Capital, cu participarea SoftBank Vision Fund, conform CNBC.com

Soiurile de salată Plenty's, care includ, printre altele, kale, rucola și mix de primăvară, sunt cultivate fără pesticide. Până în prezent, Plenty a strâns peste 900 de milioane de dolari, sună ce include și aceasta cea mai recentă investiție. Plenty, cu sediul în San Francisco, este unul dintre cele câteva start-up-uri implicate în agricultura verticală. Printre concurenții săi se numără Bowery Farming, AeroFarms, PlantLab și BrightFarms. Până în prezent, salata și ierburile au fost principalele culturi cultivate în interior - dar companiile urmăresc modalități de a cultiva mai multe produse de mare valoare.

Începând de la sfârșitul acestui an, cele 250 de magazine Walmart din California vor avea legume cu frunze verzi cultivate într-o fermă verticală din orașul Compton din sudul Los Angeles. Unele verdețuri vor fi vândute sub mărcile Plenty, iar altele vor fi vândute sub marca privată a Walmart.

Până în prezent, toate fermele Plenty se află în California, dar compania intenționează să se extindă în curând pe Coasta de Est și să înceapă să cultive și alte tipuri de plante, a declarat Arama Kukutai, CEO al Plenty. El a spus că Plenty se așteaptă să vândă căpșuni și roșii clienților anul viitor.

Kukutai a preluat frâiele funcției de CEO la Plenty în această lună, după ce a investit în companie prin intermediul fondului său de tehnologie alimentară și agricolă, Finistere Ventures. Printre alți investitori anteriori se numără, printre alții Innovation Endeavors al lui Eric Schmidt, fondul Bezos Expeditions al lui Jeff Bezos și Driscoll's, un important cultivator de fructe de pădure proaspete.

Prin această mișcare, Walmart intră într-un domeniu la modă al tehnologiei alimentare care aduce produsele agricole proaspete mai aproape de mesele clienților limitând risipa și promovând sustenabilitatea.

Startup-urile din domeniul alimentar și agricol au devenit o zonă interesantă pentru investitori în timpul pandemiei, în special pentru că oamenii mănâncă mai des acasă, iar comercianții cu amănuntul se confruntă cu provocări legate de lanțul de aprovizionare. Agricultura de interior a devenit, de asemenea, o soluție potențială la modelele meteorologice imprevizibile și la dezastrele naturale, cum ar fi incendiile din California, alimentate de schimbările climatice.

Agricultura verticală vine cu mai multe beneficii cheie în comparație cu fermele tradiționale, potrivit unui raport al Morgan Stanley Research privind viitorul alimentelor. Culturile pot crește mai repede și cu un randament mai mare, deoarece se bazează pe surse de lumină sintetică în locul luminii solare și nu sunt supuse schimbărilor bruște de vreme. De asemenea, culturile pot fi cultivate fără pesticide, ceea ce elimină scurgerile care pot dăuna vieții sălbatice și calității solului. Iar consumatorii văd, de obicei, o durată de depozitare mai lungă pentru produse, deoarece culturile nu petrec mult timp în camioanele de transport și nu suportă schimbările de temperatură din timpul transportului.