Potrivit Science Alert, frigiderele tradiționale folosesc gaze pentru a transfera căldura cât mai departe de compartimentul de răcire.

Deși acest proces s-a dovedit a fi unul eficient de-a lungul timpului, unele dintre gazele pe care le folosim pentru a ne răci alimentele și băuturile pot fi foarte dăunătoare mediului înconjurător.

Cercetătorii de la Lawrence Berkeley National Laboratory și de la University of California, Berkeley au explorat noi moduri prin care frigiderele noastre pot funcționa cu un nivel mult mai redus de poluare.

Ei au reușit acest lucru folosindu-se de modul în care energia este stocată eliberată atunci când anumite materiale își schimbă forma, cum ar fi din solid în lichid.

De exemplu, atunci când este expus la temperaturi ridicate, un bloc de gheață se va topi, însă în urma acestui proces, el va absorbi toată căldura din jur, iar astfel va răci aerul.

De asemenea, oamenii de știință și-au dat seama că, prin utilizarea particulelor încărcate energetic, cum ar fi ionii, pot crește temperatura fără a fi nevoie să apeleze la o sursă mai puternică de căldură.

Află cum noile tehnologii de răcire pot ajuta și aparatele de aer condiționat să devină mai prietenoase cu planeta.

Inginerul mecanic Drew Lilley de la Lawrence Berkeley National Laboratory din California, a declarat că „peisajul materialelor refrigerante nu este unul foarte vast. Nimeni până în prezent nu a reușit să găsească o soluție alternativă care să poată oferi capacitate de răcire în mod eficient, sigur și fără să facă rău mediului înconjurător.”

Drew este de părere că răcirea ionocalorică ar putea fi soluția pe care cercetătorii o căutau, dacă aceasta este dezvoltată corespunzător.

După ce vor realiza teste suplimentare, oamenii de știință pot începe să scaleze această tehnologie care ar trebui să înlocuiască refrigeranții poluanți folosiți de frigiderele din prezent.

Un alt beneficiu al sistemelor termodinamice ionocalorice este acela că ele pot fi folosite atât pentru a răci, cât și pentru a încălzi compartimente și spații.

„Acum nu ne rămâne decât să testăm diferite combinații de materiale și tehnici pentru a depăși provocările acestor sisteme”, susține inginerul mecanic Ravi Prasher de la Lawrence Berkeley National Laboratory.