Potrivit Clean Tehnica, John Elkann, președintele Ferrari, se așteaptă ca mașinile hybrid să constituie 80% din vânzările companiei până în 2030.

„Ne vom concentra pe a fi în continuare Ferrari. Electrificarea ne va permite să facem mașini și mai speciale”, a declarat acesta.

De obicei, Ferrari produce majoritatea pieselor pe care le folosește la mașinile sale, însă pentru a optimiza costurile în ce privește dezvoltarea, compania va lucra cu parteneri pentru a obține acces la lucruri precum sistemul de operare.

Benedetto Vigna, CEO al Ferrari, e declarat că firma va lansa prima sa mașină electrică în 2025, care va fi unul din cele 15 modele care ar putea fi lansate între 2023 și 2026.

Oficialii companiei speră ca mașinile electrice să constituie 5% din vânzările Ferrari în 2025 și 40% până în 2030.

Vigna a declarat că Ferrari își va produce propriile motoare electrice, invertoare și chiar module de baterii la fabrica din Maranello, Italia, iar pentru componentele care nu sunt esențiale, oficialii vor apela la furnizori externi.

„Nu voi face niciodată un sistem de operare Ferrari, ar fi prostesc. Trebuie să ne axăm pe lucruri la care putem fi cei mai buni”, a adăugat Vigna.

Oficialii companiei se așteaptă să investească 4.4 miliarde de euro până în 2026 pentru electrificarea viitoarelor modele de mașini. În același timp, compania va lucra cu patru parteneri din Europa și Asia pentru asigurarea componentelor pentru baterii și chiar pentru dezvoltarea bateriilor solide.