Renault este unul dintre principalii jucători din piața auto europeană, care comercializează atât vehicule pentru pasageri, cât și comerciale, între care există modele hibrid și electrice.
În ultimii ani, Renault a trecut printr-un proces de transformare, investind tot mai mult în motorizări cu emisii reduse sau zero, dar și în materiale reciclate pentru interiorul mașinilor, care pot fi reciclate odată ajunse la finalul vieții.
”2024 a fost un an foarte atipic pentru noi, pentru că am avut foarte multe lansări”, precizează Cecilia Tudor, Managing Director, Renault România.
Am povestit alături de managerul Renault despre cele mai noi lansări ale companiei din segmentul electric, despre provocările dezvoltării acestui segment și despre oportunitățile folosirii materialelor reciclate în noile modele auto, dar și despre competiția din partea Chinei în ceea ce privește piața europeană a constructorilor de mașini.
„Cred că dacă în 2025 lucrurile vor fi gândite împreună de producători, guverne, Uniunea Europeană, vânzările de vehicule electrice nepoluante ar putea crește vizibil, pentru că avem anul 2023 care a fost vizibil un an foarte bun”, spune Cecilia Tudor.
Urmăriți interviul video cu Cecilia Tudor, Managing Director în cadrul Renault România, sau citiți cele mai importante declarații ale sale în textul de mai jos.
Reducerea de la Rabla a tăiat puțin din apetitul pentru mașini electrice
- Anul 2024 a fost unul atipic pentru Renault, cu multe lansări de modele noi precum Captur, Senic, Simbios și Rafale, și o schimbare majoră pentru gama de utilitare.
- Au existat dificultăți cu vânzările de vehicule electrice în 2024.
- Vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 35% din cauza reducerii subvenției rabla de la 11.000 euro la 5.000 euro.
- Cu toate acestea, Cecilia subliniază importanța și succesul modelelor hibride, care au o pondere semnificativă în vânzările totale.
- Renault România este lider pe piața vehiculelor utilitare din Europa și continuă să lanseze noi modele hibride și electrice.
- Vehiculele hibride sunt preferate față de cele electrice în vânzări, iar Renault se apropie de 50% din vânzările de vehicule personale cu hibridizare.
Noi concepte verzi sub umbrela Renault
- Compania își propune să atingă neutralitatea carbonului până în 2040 în Europa, orientându-se spre vehicule hibride și electrice.
- Renault investește în concepte de vehicule cu motorizare pe bază de hidrogen și baterii, ca parte a obiectivului de reducere a emisiilor de dioxid de carbon.
- Renault a prezentat un model concept numit Embleme, cu o combinație de motor electric și celulă de hidrogen, având ca scop reducerea emisiilor de CO2.
- Rețeaua de încărcare pentru vehiculele electrice din România se îmbunătățește datorită unor inițiative precum PNRR, dar mai este nevoie de dezvoltare, existând un plan național de a atinge 30.000 de puncte de încărcare prin PNRR.
Competiția este benefică pe piața vehiculelor electrice
- Subvențiile au avut un rol esențial în susținerea pieței de vehicule electrice, iar colaborările cu guvernele continuă pentru a menține aceste programe.
- Concurența de la producătorii chinezi este o provocare, iar Europa consideră măsuri de taxare pentru a proteja producătorii locali.
- Cecilia Tudor subliniază importanța regulilor egale pentru toți participanții pe piață.
- Renault a avut succes cu relansarea de modele istorice în versiuni electrificate, cum ar fi R5, care a primit reacții pozitive din partea publicului.
- Colaborarea Renault cu grupul de reciclare Suez ajută la îmbunătățirea sustenabilității și promovarea unui ciclu de viață mai prietenos cu mediul. Scopul este să atingă obiectivele de decarbonizare din 2040.
- Pentru viitor, Renault pregătește noi modele electrificate și produse sustenabil. La finalul acestui an au fost anunțate modele electrice ce vor ajunge pe piață începând cu următorul an, iar fiind deja lider în segmentul B cu modele precum Clio sau Captur, Renault se va concentra acum pe creșterea în segmentul C.
Comentezi?