bonapp.eco este un startup fondat în România cu scopul de a combate risipa alimentară dar și a produselor de înfrumusețare conectând consumatorii și furnizorii produselor alimentare și cosmetice.

Aplicația bonapp.eco, disponibilă pe iOS și Android, conectează utilizatorii cu comercianții locali, lista fiind deschisă către magazine alimentare, restaurante, benzinării, brutării, cafenele, hoteluri și magazine ce vând produse de înfrumusețare.

Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot achiziționa produse care se apropie de data de expirare, la o reducere ce variază între 40% și 80%.

Ideea pentru bonapp.eco i-a venit lui Grégoire Vigroux, pe care s-ar putea să-l cunoașteți de la Fenix (vândut în 2020 către Recommerce Group), un alt startup pe care l-a fondat, sau din poziția sa de cofondator, administrator și membru al consiliului de administrație al TELUS International Europe, alături de doi alți parteneri de afaceri. Împreună, au identificat o problemă cu consecințe sociale și de mediu negative majore.

40% din alimente, risipite

”Lumea risipește 40% din producția și achiziția de alimente, potrivit WWF. La nivel mondial, 10% din toate gazele cu efect de seră emise vin din risipa alimentară, ceea ce agravează schimbările climatice. Numai în România se aruncă anual aproximativ 5 milioane de tone de alimente, ceea ce provoacă pierderi importante retailerilor. Totodată, gospodăriile românești își dedică aproape 40% din buget pentru achiziția de alimente și băuturi. Comparativ, bugetul este de doar 10% în Franța și Germania”, spune Grégoire, adăugând că acele 5 milioane de tone de alimente risipite în fiecare an în România generează o amprentă de carbon de 102 milioane de tone.

În acest context a apărut bonapp.eco, o aplicație mobilă al cărei scop este să transforme aceste provocări de mediu, economice și sociale într-o oportunitate de afaceri durabilă, în beneficiul tuturor.

Soluția lor a fost concepută pentru a fi un câștig pentru consumatori, pentru comercianți, dar și un câștig pentru planetă.

Orice comerciant (aplicația este deschisă pentru magazine alimentare, restaurante, benzinării, brutării, cafenele, hoteluri sau saloane de înfrumusețare) se poate alătura rețelei de parteneri a Bonapp.

Potrivit lui Grégoire, produsele pe care partenerii bonapp.eco le pun în aplicație sunt aproape de data de expirare - de cele mai multe ori, au ca termen de valabilitate 2 până la 6 zile.

La lansarea aplicației în 2021, Grégoire s-a concentrat în principal pe alimente, dar câteva luni mai târziu, echipa a identificat o altă oportunitate și a intrat într-un parteneriat cu brandul internațional Yves Rocher pentru a combate risipa generată de surplusul de produse de înfrumusețare și cosmetice din România.

În acest moment, rețeaua de parteneri are 700 de locații, cu branduri precum Accor, Cora, Glovo, La Doi Pasi, PENNY și Starbucks, printre alții.

În ceea ce privește utilizatorii bonapp.eco, aplicația are în acest moment circa 100.000 de descărcări.

Bonapp, finanțare prin SeedBlink

Bonapp a fost lansat în noiembrie 2021, cu o investiție de 100.000 de euro. Două luni mai târziu, echipa din spatele aplicației de reducere a risipei a ridicat o rundă de finanțare în valoare de 800.000 de euro de la fonduri de capital de risc și companii precum Early Game Ventures, Impact Ventures, Roca X și Up, pentru a-și accelera creșterea și a se extinde dincolo de București, la Cluj.

Și planurile lui Grégoire sunt să extindă bonapp.eco dincolo de granițele României în Bulgaria, Moldova, Ungaria și chiar Grecia, în speranța că până la sfârșitul acestui an vor ajunge la 5.000 de locații partenere

Dar pentru a duce bonapp.eco la următorul nivel de dezvoltare, fondatorii au nevoie de încă o rundă de finanțare. Așa că au deschis o rundă pe SeedBlink, o platformă de co-investiție din România.

Runda de finanțare pe SeedBlink este încă activă și puteți ajuta Bonapp să strângă 275.000 de euro pentru a combate risipa alimentară și pentru a crea beneficii pentru oameni, comercianți și planetă chiar aici.